migsjälv Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Hej, Jag har vad som kan liknas en bugg i min tidsangivelse på min Intel iMac 20". Den visar 2 timmar för mycket, men när jag tar fram systeminställningar/datum/tid så ställer den in sig rätt... sedan efter en stud så ställer den in sig fel igen... finnns det ngn som har en ide om vad det kan vara och hur jag kan bli av med problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Står du i rätt Tidzon? Stockholm Har du satt att den automatisk ska ställa in tiden, och du står i fel tidzon kan jag tänka mig att det blir så Link to comment Share on other sites More sharing options...
migsjälv Posted October 15, 2006 Author Share Posted October 15, 2006 Hej Poca, Jag har rätt tidzon och den står på automatisk uppdatering av tid... Egendomligt e de! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Om du avmarker automatisk tidsuppdatering och provar det ett tag. Gissar på kaputt plistfil igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Fordrar lite arbete för att rätta till. Synkronisering här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Är osäker på vilken plistfil det kan vara, jag hade prövat en av dessa. Kan ju inte skada att prova Link to comment Share on other sites More sharing options...
migsjälv Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 Tack, Jag ska genast kolla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
migsjälv Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 Jag använder Pocas metod först den verkar ölite lättare Sedan, om den inte funkar så tar jag den andra. Just nu verkar Pocas metod fungera. Tack för hjälpen BÅDA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.