Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Medieval 2: Total War


Piddelito

Rekommendera Poster

Jag kommer att spela Medieval 2: Total War sönder och samman när det släpps. Jag älskar djupa strategispel. :w00t:

 

Prova den alldeles nyss släppta speldemon, vilken inkluderar slaget vid Hastings (som övningsavsnitt), slaget vid Agincourt samt slaget vid Pavia. Vilken aptitretare! :pompoms::skondans::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du snacka windows-versionen?

414598[/snapback]

 

Ja, dessvärre. Inget av spelen i Total War-serien har någonsin konverterats till Mac, mig veterligen. Men har man en Intel-Mac är det väl värt att byta till den "andra sidan" via Boot Camp för att testa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det var faktiskt det första jag gjorde när jag skaffade min mbp. Dock inte testat total war ännu, fast en polare är helt fast i serien. lirar mest rts som battle for middle earth 2. kanske får dra ned demot och testa när jag har tid…

 

hur är de äldre total war-spelen, ok de också? de finns ju för nån hundring i butik, värt att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är de äldre total war-spelen, ok de också? de finns ju för nån hundring i butik, värt att testa?

414632[/snapback]

 

Ja, absolut. De två första (Shogun och Medieval 1) är kanske lite väl ålderstigna, men väl värda att testa om man är särskilt intresserad av de historiska epokerna. Rome: Total War är föregångaren till Medieval 2 och mycket likt spelmässigt. Så skulle jag rekommendera något av de tidigare spelen skulle det vara Rome, om det går att få tag i billigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Utan att veta allt för mkt om vad den klarar så skulle jag gissa på att den inte är något att komma med till det spelet, vilket är synd för jag skulle gärna vilja köra det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...