Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför har män bröstvårtor?


thevil

Rekommendera Poster

Jo undrar om du inte har rätt efter allt, att de blir ovala, de blev nog det när jag grillade sist. Det kanske har nåt med geometri att göra, omkretsen av en cirkel är ju minst i förhållande till en yta så om kanten på burgaren vill utvidga sig mer än mittendelen så vill den bli en form som tillåter det, eller tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast hamburgsarna krymper väl snarare än utvidgas?

I alla fall kan jag upplysa om att scans 1/4 pounders förblir runda. Det är dom enda hittills jag träffat på. I dom är det ju mycket kött jämfört med många andra. Vet inte alls om det har betydelse.

En annan intressant fråga är om hemmagjorda hamburgare också blir ovala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja min uppfattning är oxå att dom krymper sig ovala, hemmagjorda burgare tappar oxå form har jag för mig, var ett tag sen jag gjorde själv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att byta rubrik: "varför blir hamburgare ovala när man steker dom"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl slänga in en annan fråga då… varför det heter styrbord vet alla men vad kommer babord ifrån? Hade man Benny Andersson på vänster sida eller? Fast så gammal är han inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du står i en smal akter, och håller händerna på styråran, som sitter på högersidan av båten, lär du ha vänstersidan bakom dig. Om du nu inte har händerna bakom ryggen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...