Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förstår ej Itunes?


solgutten

Rekommendera Poster

Jag är kanske korkad, men hur tusan spelar man en låt i Itunes utan att den kopieras och läggs till i biblioteket? Kan man få det att funka som Winamp? Hjälp! :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att spela en låt i iTunes utan att lägga in den i biblioteket. Däremot så kan du välja Äpple+I på musikfilen och sedan vid menyn översikt kan du spela den direkt. Annars så kan du spela den direkt i QuickTime.

post-11576-1160847585_thumb.png

Eller titta på filen i kolumvy och spelar den där.

post-11576-1160847756.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar- Avancerat- Allmänt. Om man avmarkerar "kopiera filer till mappen iTu......."

Kan man spela låtar från cd i itunes utan att dom lägger sig i biblioteket (för alltid).

När man matar ut skivan försvinner de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Inställningar > Avancerat har jag kryssat bort Ordna mappen iTunes Music och Kopiera filer till mappen iTunes Music

Räcker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Ja. iTunes sparar naturligtvis din låt i spellistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dey blir ju lite knasigt när man har lagt nästan all musik på en extern HD för att man har ont om plats, för att sedan upptäcka att itunes lägger alla låtar i datorn. dock är en spellista nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dey blir ju lite knasigt när man har lagt nästan all musik på en extern HD för att man har ont om plats, för att sedan upptäcka att itunes lägger alla låtar i datorn. dock är en spellista nice.

414333[/snapback]

Jag har alla låtar på en extra disk, intern visserligen men i alla fall.

 

Ta och studera Hjälpen i iTunes så får du reda på hur man gör för att ha musiken på en annan disk än startdisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under inställningar -> avancerat väljer du var musikmappen ska ligga.

 

post-8002-1160901637.jpg

 

Jag har min på huvuddisken, men inte under min användare, utan under användaren "Delat", så att fler än jag kommer åt musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...