Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Handleder - omkrets


ClCdCm

Din handledsomkrets i cm  

23 medlemmar har röstat

  1. 1. Din handledsomkrets i cm

    • Kille/man och under 14 cm
      3
    • Kille/man och mellan 14 och 16 cm
      6
    • Kille/man och mellan 16 och 18 cm
      4
    • Kille/man och mellan 18 och 20 cm
      6
    • Kille/man och mellan 20 och 22 cm
      1
    • Kille/man och över 22 cm
      0
    • Tjej/kvinna och under 11 cm
      0
    • Tjej/kvinna och mellan 11 och 13 cm
      0
    • Tjej/kvinna och mellan 13 och 15 cm
      0
    • Tjej/kvinna och mellan 15 och 17 cm
      1
    • Tjej/kvinna och mellan 17 och 19 cm
      1
    • Tjej/kvinna och över 19 cm
      1


Rekommendera Poster

Är nyfiken. Konstig fråga, jag vet... :lol:

 

Mät precis ovanför "kulan" på handleden, eller där den är smalast, om det inte är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde du inte rösta? Menar du att det ligger på exakt 18.0000 cm? :D

Annars, välj en av dem bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, ganska exakt 18, drar jag lite hårdare i snöret så blir det lite längre och tvärtom, har liksom ingen vetenskaplig metod för handledsmätning och en vanlig linjal och måste ju hålla semlan med höger hand samtidigt…

Men men välja… jag har ju värsta valångesten, kan inte bara välja nåt så där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle jag ha skrivit "och från och med 13 upp till 15 cm". Men jag trodde folk skulle tolka det så ändå... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag är mest intresserad av vad folk har för storlek där. Jag tycker att mina handleder ser väldigt tunna ut och ville få en mer objektiv bild av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mina mäter? Ja, 15 cm.

 

Det ser skitskumt ut, tycker jag. Ser bräckligt ut, eftersom det är så tunt i förhållande till både handen och underarmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Är nyfiken. Konstig fråga, jag vet...  :lol:

 

Mät precis ovanför "kulan" på handleden, eller där den är smalast, om det inte är där.

413671[/snapback]

 

Ah en kukmätartråd ala Flashback I'm ON it ! :skondans::pompoms::whistling::elaktflin::lol:

 

Den kanske mest relevanta omkretsen för de flesta är vänster handled då det är på den som de flesta bär armbandsur. Dock så brukar de flesta högerhänta ha något tjockare höger handled pga att den blir något mer utvecklad då man använder den sidan av kroppen mer under uppväxten.

 

Så mät gärna båda två och se om ni har någon skillnad. Personligen har jag 18CM vänster handled och 19CM höger! :kaffe::skondans:

 

NÅ ClCdCm vad har du nu då?

 

Jag tar en gissning och ser om jag har rätt. Gissar på 15-16 för din del! :w00t:

 

EDIT: Jag svär jag såg inte ClCdCm svar innan min gissning då jag kollar på TV och svarsrutan låg uppe så länge innan jag trcykte på svarsknappen! :w00t::whistling:

 

Bra gissat med andra ord! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På millimetern samma mått höger som vänster. Men så har jag inte haft armbandsur på 6-7 år heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad mina mäter? Ja, 15 cm.

 

Det ser skitskumt ut, tycker jag. Ser bräckligt ut, eftersom det är så tunt i förhållande till både handen och underarmen.

413731[/snapback]

 

Det ska du inte vara lessen för. Ett perfekt mått för långdistanslöpare och segelflygare. :skondans:

 

20 cm. Ska vi ta höger biceps nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segelflygare? Vad i hela friden har handledens mått för betydelse där??? :chock:

 

Ska vi ta höger biceps nu?

 

:D

 

Nja, det har väl inte så stor betydelse. Dessutom spelar mängden fett mycket stor roll. En extremt överviktig person kan ha ett mått som är dubbelt så stort som den värste Arnold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänster arm:

Handled 19/Underarm som tjockast 31/Biceps 35. Lite av Karl-Alfred över mina armar. Muskelsättningen är väldigt olka på höger och vänster underarm, troligen ett resultat av ihärdigt övande på gitarren under många år...

Noteras dock att de varken håller ett uns fett eller någonsin burit armbandsur. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underarm 29 / Biceps 40 cm. Utan gäddhäng.

Beror nog inte på gitarren utan frugan som kommenderar ut en varje vår för att klyva ved. :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är väl ett mått som man brukar ta för att kolla om man har kraftig eller tunn benstomme.

 

Hamnade dock på två olika röstsiffror om jag mätte höger och vänster.

Armbandsur har jag sällan och uppfattade inte heller den första kommentaren om det som att armbandsuret skulle vara orsaken utan att det mest är intressant att veta om man ska köpa nytt armband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...