Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fick mer RAM-minne än normalt,

morzic

Recommended Posts

Tjena....

Köpte en ibook G4 demoex här om veckan...

På lådan stod det att det skulle sitta 512 i minne men när jag kollar på systeminformationen så ser jag att jag har 1.5 GB.... Vi närmare koll så sitter det ett 1GB DDR SDRAM PC2700U-25330 minne där....

Antagligen ska ja va glad..... Letade lite efter minnet på nätet och fattade det som att detta är inte vad man brukar sätta i en iBook G4... Stämmer det? Behöver jag va orolig? Eller ska jag bara va glad......

janne

Var det ett demo-ex så ville de väl att den skulle rulla på så bra som möjligt.

Och mer minne är ju ett enkelt och effektivt sätt.

Bara att tacka och vara glad... ^_^

Jo jag tackar och e glad :shifty:

Men ska lämna in den för ett litet skärmproblem så jag hoppas att dom inte inser sin lilla "trimmning" av datorn....

Tack ska ni ha för svaren...

Ha det gött

janne

Det du har köpt, det har du köpt. Spara ned systeminformationen, så ser du om de plockar ut något. Det får de inte! Ett slutfört köp måste bestridas rättsligt. Allt annat är egenmäktigt förfarande. Så har du mer minne än specat, är det ditt, tills en rättsinstans säger något annat.

markuslagerwall

Att det står 512 på lådan innebär ju bara att det är det den levereras med när den är ny.

De som du köpt den av har garanterat räknat med den extra giggen vid prisstättningen...

Vad är det för processor i den och vad betalade du?

Är du riktigt paranoid är det ju bara att plocka ur minnet innan du lämnar in den.

Att det står 512 på lådan innebär ju bara att det är det den levereras med när den är ny.

De som du köpt den av har garanterat räknat med den extra giggen vid prisstättningen...

Vad är det för processor i den och vad betalade du?

414216[/snapback]

Tjenis...

Tog ett tag innan svaret...har varit å jobbat litta...

Jag gav 7900:- för den och det en 1.33 GHz...

Va det ett skäligt pris även utan det extra "gigget"...

Ha det gött....nu ska jag dricka litta öl...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...