Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mac os x ´s MAIL program


edo

Rekommendera Poster

hej allihopa

jag har ett mycket irritierande och kostigt problem med mitt MAIL program. jag har nästan geet upp med att försöka lösa det. jag KAN INTE skicka brev, bara hämta och läsa. programmet frågar mig om jag vill försöka med ett annat smtp med det konstiga är att jag har ifyllt all korrekt med min pop konto. var ska jag leta felet ??? ska jag leta i nyckelhanterare,systeminställningar???? jag har också raderat kontot och börjat om på nytt men samma fel uppkommer.

hjälp!!!! mvh.edo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanlig, om inte den vanligaste, anledning till att man inte kan skicka e-post när man kan hämta är just att man inte har rätt SMTP server (man skall normalt alltid använda den SMTP server som den ISP som man använder anger).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det verkar som om du fyller i fel server i fältet "Smtp-server". Kontrollera två gånger till.

 

Alternativt kan severn vara avlinad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken levernatör har du och vad har du för smtp server ifyllt i "Server för e-post (ut)" inne i systeminställningarna?

 

Du kan också fylla i dessa uppgifter inne i Mail.app under konton och sedan under Alternativ. Där fyller du i de uppgifter som du har fått av din leverantör (användarnamn/lösenord) för att kunna skicka från deras mail-server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova också klicka på serverinställningar under smtp och eventuellt beroende på vilken lev. du har kan du behöva fylla i ditt användarnamn och ditt lösen under autentisering i fälten namn och lösen. Servern kräver ibland autentifikation genom lösen, då behövs detta. Spray är ett populärt exempel på en lev. som kräver detta. Lycka till! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkar ut för samma problem. Det inträffar ungefär 10-15% av gångerna jag ska skicka e-post. Avslutar jag Mail och startar det igen så fungerar det... typ. Irriterande. Jag upplevde inte detta problem med Entourage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också samma problem med jämna mellanrum. Mail påstår att "kunde inte skicka post, vill du pröva annat konto eller skicka senare".

Om jag väljer skicka senare så går det inte nästa gång heller. Om jag däremot går in i mailet och skickar det på nytt så går allt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni använder ett mac.com konto kan det vara på grund av att de haft problem på sista tiden. I helgen kunde jag inte skicka ett enda mail från smtp.mac.com medan det gick utmärkt från alla andra konton jag provade. Själv använder jag många olika mailkonton och beroende på var jag befinner mig måste jag använda olika utgående mailservrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...