Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport bra?


stefan.bodetoft

Rekommendera Poster

stefan.bodetoft

Jag har en Netgear-router (108 Mbts) som kopplar upp och ner o ger signal lite som den vill. Till den kopplar jag en Airport express för utskrift och airtunes. Min teori är att det är pga att Airpor expressen är kopplad via Netgearen som min Itunes hela tiden hänger sig...

 

Skulle TVÅ ST Airport expressar samarbeta bättre, tro?

 

Vet nån ifall Airport Express är en bra router? Räckvidd? Signalstyrka? Upp- och nedkoppling på egen hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en nöjd ägare av airport express. Jag har bara positiva erfarenheter. Väldigt pålitlig.

Men jag ska även nämna att även denna router kan hänga sig. Dock väldigt sällan. Räckvidden är mycket bra. Täcker ett normalstort hus. Jag har dock haft problem att om jag använder airtunes när jag har dålig täckning så kan sändningen ibland avbrytas. Jag kan bara gämföra med D-link som jag personligen bara har haft dålig erfarenhet av. Hängde sig väldigt ofta.

 

Det aldra bästa med airport express är att den är super portabel. Åk ut och res och släng med den i väskan för att snabbt installera den på hotellet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har erfarenheten att Apples trådlösa saker inte riktigt lirar 100% med andra märken. har nu bytt till bara applegrejjer och ny går allt fint.

 

Jag tror inte det är den ena eller den andra som är dum, bara att det är olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...