Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Support


fibip

Rekommendera Poster

Just nybliven macanvändare, Tyvärr!

 

Fick min nya 24" iMac igår, videokortet dog efter 5 minuter.

 

Hopplös kundsupport på Apple, hade väldigt svårt att förstå att jag förstod att videokortet var trasigt (skärmen hade myrornas krig över sig och datorn startade om kontinuerligt)

 

Butiken där jag beställde den sa "du borde fått den DOD-förklarad".

 

Stället där jag fick åka till för att få den lagad sa "du borde fått den DOD-förklarad"

 

Är DOD lösningen på allt kring apple. och jag som trodde jag skulle få den lagad!

 

Ett trasigt videokort bytes på under 10 minuter på en pc. Vad är det som skall ta en minst en vecka på denna djxxx affär?

 

Suck, någon som är intresserad av en 24" iMac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett trasigt videokort bytes på under 10 minuter på en pc. Vad är det som skall ta en minst en vecka på denna djxxx affär?

413037[/snapback]

Otur att Macen dog.

Grafikkortet i iMacen är integrerat med moderkortet.

Hade du velat ha separata kort skulle du köpt en Mac Pro till ett helt annat pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, då förstår jag.

 

Visst skittråkigt, men sånt som händer. Var ju grymt sugen att pröva Mac-världen på denna nya maskin.

 

Det blir ju intressant att se hur långt detta kommer att då det var det vassare grafikkortet på och om det är integrerat med m-kortet lär det ju inte finnas på hyllan...

 

Intressant att varken Macoteket eller Lan Master gjorde denna reflektion.

Eller berättade detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur att Macen dog.

Grafikkortet i iMacen är integrerat med moderkortet.

Hade du velat ha separata kort skulle du köpt en Mac Pro till ett helt annat pris.

413041[/snapback]

Inte på en 24", där sitter det väl ett PCIe kort i dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på en 24", där sitter det väl ett PCIe kort i dom.

413073[/snapback]

Aha, det visste jag inte.

Det står "via PCI Express" i specifikationerna. Betyder det att det är en sådan kontakt och ett sådant kort då? Eller betyder det bara att signalerna är PCI Express, fast det inte finns någon kontakt utan kretsarna sitter på moderkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...