Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ännu en nykomling till Mac


Poze

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

En lite presentation kanske, eftersom ni lär se mig ganska ofta här framöver då jag precis beställt en Mac Mini.

Cirkeln är sluten kan man säga. Farsan kom hem med en ny Macintosh II någon gång i början på 90-talet. Det var nog det häftigaste jag varit med om, idag krävs det ganska mycket för att förvåna allmänheten rent tekniskt tror jag.

Precis som de flesta, så var vi mer eller mindre tvungna att ta steget till PC eftersom det var så svårt att få tag på mjukvara. Har överlevt alla dessa åren, men hela tiden förbannat mig över den bristande logiken och stabiliteten i de olika versionerna av Windows. Eftersom jag experimenterat en del med egna byggen och liknande, uppkom ännu fler problem... och för några veckor sedan då jag rensade min bärbara Dell och la in ett rent, men totalt problemfylld, Windows XP fick jag nog.

 

I övrigt då. Jag läser till civilinjengör väg och vatten i lund och har cirka 2 år kvar till examen. Jag har varit väldigt datorintresserad, men idag vill jag bara ha en dator som fungerar så problemfritt som möjligt. Så jag får hoppas att min nya lilla Mac Mini kan hjälpa mig med det.

 

Over and out,

 

Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! du kommer verkligen få en "frihets" känsla av din Mac, jag vet att jag fick det iaf..

 

Och när det gäller att imponera tekniskt på pc users, sätt dom framför en mac och kör frontrow, spotlight, dashboard, exposé osv.. det gjorde susen på en polare som just köpt sig en 24 tummars iMac

 

"framtiden!!" tyckte han... :lol:

 

Välkommen igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen som sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit Oscar och vi hoppas att du kommer att trivas lika bra här som vi gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen på dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...