Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flashat Geforce 2 kort i PowerMac G4


Janrik

Rekommendera Poster

Lyckades idag att få ett flashat PC Geforce 2 kort att fungera i min PowerMac G4! :pompoms:

 

Ville inte lägga ut så mycket pengar på ett nyttgrafik kort utan ville bara få igång Quartz Extreme. Hade ett tag ett kort som "fungerade" men visade ibland lite skumma linjer. Inte så allvarligt tänkte jag, men det kunde ju bli bättre. För några dagar sedan så hittade jag ett likadant kort fast med bara 32 Mb grafikminne (det första hade 64 mb och det var det som gjorde att det uppstod lite spök linjer). Kopplade in det idag och märkte att jag behövde först flasha det. Gjorde det och sedan fungerade allt som vanligt. :skondans:

 

Sparade några hundralappar på denna affär och fick då ett kort som både har DVI och VGA (inte ADC och VGA som andra mac-geforce kort har).

 

Tur att det finns folk som är villiga att hjälpa en med dessa "experiment". :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice! Har själv ett Radeon 9650 i min PowerMac G4 MDD som egentligen inte ska få sitta där.. :)

 

Vad är det för kort mer exakt du stoppat in i G4:an? (Och vilken G4?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en "Sawtooth" med dubbla 450 Mhz processorer och kortet är ett ASUS7100 32Mb (Mer exakt ett ASUS V1=7100/2V1D TwinView). Hade som sagt ett ASUS7100 med 64 mb minne (mer exakt ett ASUS V7100 Pro SE GeForce2 MX 64MB AGP) , men den ritade konstiga linjer på skärmen ibland. Var inne på denna sidan http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm där de listar upp kort som fungerar och inte fungerar. ASUS7100 verkar vara ett bra alternativ eftersom att det finns en speciell Mac.rom för den. Hur skönt som helst nu att ha Quartz Extreme på burken. Övriga familje medlemmar älskade effekten när man byter användare :skondans: . Och de som sa att mac var skit :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...