Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MPEG2 trubbel...


Evil Andy

Rekommendera Poster

Köpte MPEG2-pluggen till Quicktime igår eftersom att den skulle klara av att spela .vob-filer & dessutom spara dem i annat format om man har Quicktime Pro.

Testar nu med att göra en VCD av en musikvideo från en DVD. Visst kan Quicktime öppna .vob-filen men det saknas ljud. Om man tar filerna separat istället, i det här fallet en .m2v & .ac3 så kan inte Quicktime läsa .ac3-formatet.

Nu börjar jag bli orolig för att denna plugg är totalt värdelös eftersom den inte ens klarar de mest elementära formaten.

Provade då med att försöka spara m2v filen som en egen "movie" men får svaret att det inte går pga att "filen innehåller en skadad Public Movie Atom"!?

Vad f:n är det?! :huh:

Försökte med att konvertera .ac3 till aiff & sen klippa in ljudet tidsanpassat i m2v-filen, spara som avi. Så långt allt väl, men alldeles innan konverteringen är klar så hänger sig allt, den verkar inte klara att avsluta konverteringen. Tvångsomstart är det enda som hjälper & när jag sen försöker öppna filen så meddelas det att det inte går eftersom "filen är i ett format Quicktime inte kan använda" :angry:

Efter att ha testat allt jag som amatör kommer på så verkar det som att MPEG2-pluggen inte kan göra en enda av de saker det hävdas på Apples hemsida.

Nu är min fråga om någon vet nåt om detta & i så fall vad.

Kör OS9.2.2 med senaste Quicktime-Pro. Använder "DVDextractor 0.9b" & "yade 0.3b" för att spara DVD-filerna till hårddisken. "macAC3dec 1.5.2" för att konvertera .ac3 till .aif samt tänkt använda Toast för VCD-konvertering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...