Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DEN INTELLIGENTA BLÖJAN ÄR HÄR!!!


Axelman

Rekommendera Poster

Man undrar om det är första april redan... Utvecklingen (?) går framåt idag igen. Snart har blöjorna inbygd kamera och airport-uppkoppling.... Läs mera om vansinnet HÄR!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det en väldigt smart grej som säkerligen kommer göra stor nytta…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar jag på ett test från Ass Technica.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Som småbarnsförälder som sett sönderfrätta rumpor när man missat lite för länge så känns det inte helt ointressant. Ett barn som stortjuter av ont i stjärten är inte ett dugg skoj.

 

Å andra sidan är blöjorna numera redan så bra att det börjar bli svårt att övertyga barnen om att försöka bli torra. Blöjorna är för sköna helt enkelt. Det behövs obekvämare blöjor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

babys är väldigt enkla.........om hon/han visar tecken eller låter på ett sätt som indikerar att något inte är bra (thats da trick......uppmärksamhet o intresse):

 

1. hungrig/törstig?

2. behöver lugn o ro/sova?

3. ej fin o ren?

 

fixar man snabbt.......fungerar ALLTID :D

 

under normala omständigheter (= frisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM man behöver en pipande/varnande blöja för o veta när man ska byta på sitt barn, DÅ ska man nog se över den egna kompetensen som förälder.

Men förhoppningsvis är det väl få som går på detta.

Lika sannslöst som "up and go" blöjorna!

 

Konstruerade behov!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Konstruerade behov!

Du skulle bli förvånad över hur länge barn på dagis kan få gå med blöt blöja. Min yngsta kommer definitivt att få detta som dagisblöja när det bli aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inkompetenta ointresserad dagispersonal är vad jag skulle kalla det.........så, kommer de att byta blöjor när det piper eller helt enkelt använda öronproppar är frågan :devil:

 

hantera dagispersonalen i stället är mitt råd...herregud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstruerade behov!

Du skulle bli förvånad över hur länge barn på dagis kan få gå med blöt blöja. Min yngsta kommer definitivt att få detta som dagisblöja när det bli aktuellt.

 

Kan bara beklaga att det är din erfarenhet av förskolan. Råder dig att ta upp detta med personalen. Det är deras förbannade skyldighet att se till att dina barn mår bra under sin vistelse på förskolan. Du har all rätt att kräva detta av personalen du lämnar ditt barn till.

 

Vadå dagisblöja? Ingår inte blöjor i avgiften ni betalar? Bedrövligt i så fall!

Jag uttalade mig enbart om användandet hemma.

Därav pratar vi om två olika problemområden.

 

Är utbildad förskolllärare och har arbetat med barn sedan 1975.

På vår förskola byter vi blöja när det behövs.

Däremot så råkar vi allt som oftast ut för att barnen lämnas till oss på morgonen med nattblöjan fortfarande på!??!?!

Detta beror naturligtvis på att vår förskola ligger i ett socialt svagt område. Vilket leder till en helt annan problematik än den du upplever.

Men som sagt. Säg för tusan ifrån. Kräv kvalité!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fyra barn som tack och lov har passerat blöjåldern. Under en femårsperiod hade vi två blöjbarn kontinuerligt, vilket var lite jobbigt. Men att behöva en pip-blöja förstår jag inte... :blink: Ett tips vi fick var att köpa flergångsblöjor i ull vilket ska vara riktigt bra mot huden då ullen neutraliserar urinet sägs det. Veti 17 hur det fungerar. Men det är inte nåt elektriskt... Eftersom vi hade nästan kommit igenom blöjperioden provade vi inte. Däremot skulle man behövt nåt som pep när man letade efter napparna.... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Äntligen ett område man kan något om! En "blöt" blöja är inget större problem – blöjorna suger upp vätska så bra att den känns nästan torr ändå. Det gör inget om man inte byter på direkten. Dessutom fräter inte urin på huden. Bajs däremot kan ge upphov till hudirritioner om man inte byter ganska snart. Men då är det så klokt uträknat att man inte kan missa när ett barn gjort ifrån sig i blöjan, det luktar nämligen. HighTechBlöjan blir en flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om alla har läst artikeln som det länkas till. Men det tilltänkta området är inte barnrumpor, utan äldrevården och långvården. samt:

 

Johan Sidén har utvecklat tekniken med den elektroniskt ledande färgen tillsammans med doktoranderna Peter Johsson och Torbjörn Olsson. De har flera förslag på hur remsan kan användas.

 

I cement för att avgöra om den har torkat färdigt.

 

Som trycksensor i asfalt för att räkna hur många bilar som passerar.

 

I sårförband för att larma om såret börjar blöda.

 

Vid avlopp för att avslöja läckage.

 

Och kanske i framtiden för att tillverka kretskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Nils sade tidigare: Förstör inte en bra historia genom att kolla fakta! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Bajs däremot kan ge upphov till hudirritioner om man inte byter ganska snart. Men då är det så klokt uträknat att man inte kan missa när ett barn gjort ifrån sig i blöjan, det luktar nämligen. HighTechBlöjan blir en flopp.

Jag måste säga att det inte alltid är så lätt. Ett par rejäla brallor och en stor och vältäckande blöja plus en lätt förkyld förälder ger inte säkert utslag. Man måste köra näsan i rumpan på ungen stup i kvarten och ibland är man inte säker ens då. Antagligen är det, igen, för att blöjorna är alldeles för bra.

 

På dagis är oddsen ännu lägre. Överbeläggningen på dagis är akut på många håll. Personalen kan ägna timmar åt att bara klä på och av ungar för att de ska leka ute. Om en av de små sitter i smutsig blöja märker de inte utan vidare.

 

Där och på långvården (som inte precis är överbemannad den heller) tror jag att de intelligenta blöjorna kan ha en roll. Hemma blir det möjligen en lyxgrej så man slipper känna efter så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...