Jump to content
Just nu i M3-nätverket

State of the Art..!

moog

Recommended Posts

Var på Seminarium 1 & 2. Tyckte att det var ett bra jippo men om Apple kommer att sälja fler datorer, vilket syftet torde vara, vet jag inte. Min uppfattning är att det bara var macanvändare som deltog och som redan känner till de program- och hårdvaror som visades upp. Rätta mig om jag har fel.

Hur som helst var det kul att se G5:an varva den gamla G4:an i photoshopscriptet.

/Moog

Tror inte syftet var att hitta nya kunder faktiskt, då skulle det ha annonserats på ett eller annat sätt misstänker jag.

Det var väl sisådär. Jag gick dit enkom för QuarkXpress skull och blev besviken över den presentationen som mer verkade handla om pitstopserver och suitcase samt något portfolioprogram. Allt annat än Quark.

Inte för att det är en lätt sak att vara föreläsare men representanten från network innovation gjorde mig mer sugen på InDesign.

Trångt i utställningsutrymmena och dåligt uppställda datorer (för lågt placerade ofta).

Sammantaget var det bortkastad tid för egen del (var där för Quark, G5'orna har jag sett och pillat på tidigare) men det var ändå klart trevligt att apple kom ut och visade sig. Deras presentation var också helt ok.

Frågade vår PC-tekniker på jobbet om han ville hänga med mig på visning. Han var inte intresserad då han redan varit på Grafex-mässan och klämt på G5:or osv. Men alla kan ju inte åka på mässor, så för oss är ju dessa små mini-arrangemang jättebra. Jag lär inte få klämma på en G5:a om jag inte kan gå på såna här arrangemang. Finns inga Mac-butiker i Luleå som har såna maskiner.

>Linus

Jag tyckte dock att Apple tryckte på att nu kan vi visa upp en helhet osv. och att nu är det bättre läge än någonsin att byta plattform... Kanske var det bara jag som var trött som uppfattade det som lite promotion utanför macsfären.

Annars håller jag med om att QXP presentationen inte var något vidare...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...