Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur öppna bilden?


henke

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag har fått en bild i mejlboxen som jag inte lyckas öppna. Den identifieras som JPEG men i Photoshop kommer en ruta upp med "JPEG marker length is too short", vad betyder det? Storleken på bilden presenteras också så info finns ju där.

 

Kör OSX men provade med att starta upp gamla ResEdit och ändra skapare av dokumentet från "ogle" (tror jag det var) till "GKON" som det står i andra fungerande JPEG-bilder... no luck!

 

Hoppas på att nån har en lösning..

 

Henke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

 

Jag har fått en bild i mejlboxen som jag inte lyckas öppna. Den identifieras som JPEG men i Photoshop kommer en ruta upp med "JPEG marker length is too short", vad betyder det? Storleken på bilden presenteras också så info finns ju där...

Det betyder att bildinformationen inte är komplett och att den därför inte går att öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova visa bilden i nåt annat program typ Safari eller Graphic Converter. En del program visar vad som finns även om filen inte är komplett, särskilt web-browsers kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för info och tips!

 

Jag trodde det skulle finnas nåt sätt att få upp bilden eftersom den ändå innehåller 540 kb information men jag får nog ge mig. Inget program som funkar...

 

Tack ändå!

 

Henke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...