Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera "Previous sytem"?


General

Rekommendera Poster

När jag höll på att uppdatera till 10.2.8 för några dagar sedan så hängde sig datorn mitt i installationen. Jag var tvungen att stänga av datorn och sedan kunde jag inte logga in när jag startade den igen (fick bara upp en blå skärm). Efter att ha provat allt så ominstallerade jag systemet från 10.2-skivan och valde då något alternativ (som jag inte minns vad det hette) som sparade alla mina gamla inställningar etc. Nu funkar allt bra, men det är så att jag har väldigt ont om HD-utrymme och nu ligger mappen "Previous sytem" och tar upp nästan 2GB. Min fråga är:

 

Kan jag radera denna mapp nu utan att mina inställningar m.m. försvinner? (Alltså, används bara den mappen tillfälligt under ominstallationen av systemet?)

 

Undrar också lite över innehållet i 10.2-installationen: Jag köpte och installerade 10.2 precis när det kom och har inget minne av hur många skivor det var. Nu har jag tydligen bara 1 kvar och vid ominstallationen frågade datorn efter skiva 2. Vad innehåller skiva 2 (och 3?) och hur kan jag se om jag har innehållet från dem är installerat eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar allt bra, men det är så att jag har väldigt ont om HD-utrymme och nu ligger mappen "Previous sytem" och tar upp nästan 2GB. Min fråga är:

 

Kan jag radera denna mapp nu utan att mina inställningar m.m. försvinner? (Alltså, används bara den mappen tillfälligt under ominstallationen av systemet?)

Ja, du kan radera mappen Previous System. Alla din inställningar ligger i mappen Library i din hemkatalog.

 

/MG

 

ps. X.2 installation är på 2 CDs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet du valde var "Arkivera och installera". Då bevaras dina inställningar för konton, nätverket m m.

 

Skiva nr 2 innehåller bl a skrivardrivrutiner för Epson-, Canon- och HP-skrivare.

 

Skiva nr 3 innehåller Developer Tools.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...