Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi norrlänningar är lite sena ibland


CyberPet

Rekommendera Poster

Hur lång tid tog det förresten innan boken blev film? Regissören väntade bra länge i alla fall så tekniken skulle komma i kapp.

Det gjordes ju försök med en blandning av tecknat och filmat material, men vad jag förstår tog budgeten slut innan de hunnit klart. Sett filmen, och den suger.

 

Det var för övrigt ett av vilkoren vad-han-nu-heter ställde, att han fick filma alla tre i ett svep.

Vad jag förstår så dog huvudanimatören under produktionen. Så de fick försöka lappa ihop det bäst det gick... men jag kan ju ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tror nog de som hotar och har sig inte läst hela kolumnen, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående film kontra bok / hönan ägget:

 

Bram Stoker skrev ju Dracula. Denna kom ju som en massa mer eller mindre texttrogna filmer.

1992 gjorde Coppola en film av boken.

Senare gjordes en bok av filmmanuset....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt nu...hur sannolikt är det egentligen att en nöjesjournalist skriver en sån sak och menar allvar?? Och OM det nu skulle vara så, hur sannolikt är det att INGEN annan läser krönikan innan den går i tryck och reagerar över det!

 

Ibland blir man förvånad över hur lite svenska folket tänker...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Ärligt nu...hur sannolikt är det egentligen att en nöjesjournalist skriver en sån sak och menar allvar?? Och OM det nu skulle vara så, hur sannolikt är det att INGEN annan läser krönikan innan den går i tryck och reagerar över det!

You'd be surprised :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt nu...hur sannolikt är det egentligen att en nöjesjournalist skriver en sån sak och menar allvar?? Och OM det nu skulle vara så, hur sannolikt är det att INGEN annan läser krönikan innan den går i tryck och reagerar över det!

 

Ibland blir man förvånad över hur lite svenska folket tänker...!

Efter 17 år i tidningsbranschen skulle jag säga att det är mycket troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många av er läser bruksanvisningar till datorprogram...? (w00t) De flesta jag känner, inklusive mig själv :blush: , dundrar på tills det blir stopp eller man undrar över nåt. Därav problem med firmware vid uppgraderingar mm .........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...