Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi norrlänningar är lite sena ibland


CyberPet

Rekommendera Poster

Fick detta underbara urklipp via bekantas bekanta.... som norrlänning skäms man ju nästan.... Heja Västerbottenskuriren!

 

lol.jpg

 

Kanske BoT kan reda ut detta också.... vi pratade ju om hönan och ägget tidigare, så nu är frågan kom verkligen böckerna EFTER filmerna? :lol: :lol: :lol:

 

Om inte annat kan man säga att vi norrlänningar är lite ELJEST.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAA!!!!!

 

Det påminner om intervjun med Ronny Eriksson när han skulle släppa en skiva. Reportern: "Jasså, då kanske du ska börja satsa på musik nu då" Ronny: "Det här är min nionde skiva". Ridå!

 

Det fanns ingen smiley som garvade nog…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tog det förresten innan boken blev film? Regissören väntade bra länge i alla fall så tekniken skulle komma i kapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha!

 

 

På 70-talet hände det att man fick frågan om man hade sett Jesus Christ Superstar?

 

Jag brukade svara; "Nej, men jag har läst boken". (Inte helt sant)

 

Man behöver kanske inte vara konfirmand för att fatta vilken bok som filmen byggde på. Det var mitt lilla sätt att ironisera över dem som försökte snobba sig, genom att säga att de tyckte att boken var bättre än filmen, när någon frågade om de hade sett filmer som Gudfadern eller Gökboet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Hur lång tid tog det förresten innan boken blev film? Regissören väntade bra länge i alla fall så tekniken skulle komma i kapp.

Det gjordes ju försök med en blandning av tecknat och filmat material, men vad jag förstår tog budgeten slut innan de hunnit klart. Sett filmen, och den suger.

 

Det var för övrigt ett av vilkoren vad-han-nu-heter ställde, att han fick filma alla tre i ett svep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Hahahahahahahhahahahahahahahaahhahahahhhaha^2! Veckans skratt!!!!!!!!!!

 

(w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

 

Nu måste jag vila skrattmusklerna lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar om rent vatten och ren luft är så bra.....MWHhhaaaaaaaHHHAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! (w00t) :rolleyes:B):unsure::blink:;) :eeeh: (w00t) :blush::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jaha, först trodde jag att det verkligen var en seriös artikel, men nu förstår jag. Kul ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast...ni har väl läst hela krönikan? Eller?  :unsure:

Hela artikeln, varsågoda!

 

(Macus hade tydligen gjort det;)

Ooops... :blush: det var visst på sköj... men det var kul ändå så länge det varade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast...ni har väl läst hela krönikan? Eller?  :unsure:

Hela artikeln, varsågoda!

 

(Macus hade tydligen gjort det;)

Nej, jag hade inte läst hela artikeln. Jag bad t o m Nils att ta bort mitt dubbelinlägg eftersom jag inte tyckte att det var riktigt relevant. Men nu när jag har läst hela artikeln så har jag ändrat uppfattning. Mitt inlägg var nästan kusligt relevant. Nästan så att man blir religiös på gamla dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, vilka party-poopers ni är!  <_<

Jag skrev ut din första bild och gav den till hustrun. Hon tar med den till jobbet imorgon. Jag säger inget förrän imorgon kväll.

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tredje mannen:

Manus och film gjordes parallellt.

SEDAN blev den bok.

Filmen av Carol Reed blev bättre än boken av Graham Greene.

Filmen har också världens bästa filmlåt, Harry Lime theme.

 

third.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner lite om en av Hasse Alfredssons första hits.

Han är kyrkvaktmästare och berättar om kyrkans nye, moderne präst.

"Om han kan de tio budorden vet jag inte, men han har sett filmen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte jämföra böcker och film...är det ett handikapp?

 

Angående hönan och ägget...och Sagan om ringen. När första (eller var det andra?) filmen kom så gjordes intellektuella analyser på fullt allvar i Dagens Nyheters kulturbilaga där man förklarade att filmen just kom då berodde på världsläget och att det fanns kopplingar till Irak-kriget. Ingen verkade ha en aning om hur filmproduktion går till, hihi...

 

1. Boken skrevs på 50-talet.

2. Manus flera år före Irak-kriget.

3. Filmades långt före Irak-kriget.

4. Klipptes före Irak-kriget.

5. Hade premiär sammanfallande med Irak-kriget, varpå de smarta skriftställarna drog slutsatsen att den nog speglade detta...på nåt sätt...liksom...

 

Politisk kvasianalys av Tolkien är visserligen inget nytt, men sen kom en serie artiklar där man dessutom gjorde freudianska analyser...då la jag ifrån mig tidningen. Det är förvånansvärt hur grund i tanken - obildad - DN´s kulturbilaga kan vara ibland...mitt bland allt som är bra med tidningen.

 

Hallelujah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingenting mot när vidskepliga människor tolkar Bibeln, Koranen eller någon annan hokus-pokus skrift och försöker visa att detta minsann förutspåddes i femte kapitlet, fjärde versen för x antal tusen år sedan. Bla-bla.

För övrigt anser jag att burka bör förbjudas i svenska skolor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först kom filmen, sen boken.... Nu väntar jag med spänning på MUSIKALEN Sagan om Ringen! Man skulle ju kunna köra lite nyskapande

grepp i arbetet genom att låta en person gestalta alla figurerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...