Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Otroligt illa!!!


jimolp

Rekommendera Poster

På baksidan på Didos nya skiva såg jag en liten ruta där man kunde läsa att skivan var kompatibel med pc och ej kompatibel med mac!!!

Sätter man in skivan i en mac os x dator så spelar datorn 8 sekunder av låtarna sen blir det tyst!!!!

 

Jag har sett samma sak på en clawfingerplatta...

 

Usch!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl göra samma sak som en snubbe i en dokumentär om piratkopiering. Han laddade ned ett album från nätet och skickade 150 kr till skivbolaget :D

 

Grejen var den att den enda cd-spelare han ägde fanns i datorn, vilken han i sin tur använde för att konvertera musik till mp3 och slutligen föra över till sin bärbara spelare. Eftersom skivan han ville ha hade kopieringsskydd av det typ du nämner, så hade han inget större val. Har för mig att skivbolaget (kommer tyvärr ej ihåg vilket) blev så förvånade över brevet att de nålade fast pengarna på kontorets anslagstavla.

 

Tycker oxå det är uruselt med kopieringsskydd av denna typ. Bolagen borde istället haka på utvecklingen istället för att försöka hindra den…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På baksidan på Didos nya skiva såg jag en liten ruta där man kunde läsa att skivan var kompatibel med pc och ej kompatibel med mac!!!

Sätter man in skivan i en mac os x dator så spelar datorn 8 sekunder av låtarna sen blir det tyst!!!!

 

Jag har sett samma sak på en clawfingerplatta...

 

Usch!!

Då går man tillbaka till skivaffären och KRÄVER pengarna tillbaka.

 

Vägrar dom, är det bara att säga plattformsrasister!

 

// Totte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt provocerande. Såg att en skivbolagssnubbe, eller om det var deras advokat, sa nåt i stil med att: "Om man köper en skiva förväntar man ju sig inte att den skall fungera i brödrosten heller." Han hade inte direkt någon respekt för kunderna om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl göra samma sak som en snubbe i en dokumentär om piratkopiering. Han laddade ned ett album från nätet och skickade 150 kr till skivbolaget  :D

 

Grejen var den att den enda cd-spelare han ägde fanns i datorn, vilken han i sin tur använde för att konvertera musik till mp3 och slutligen föra över till sin bärbara spelare. Eftersom skivan han ville ha hade kopieringsskydd av det typ du nämner, så hade han inget större val. Har för mig att skivbolaget (kommer tyvärr ej ihåg vilket) blev så förvånade över brevet att de nålade fast pengarna på kontorets anslagstavla.

Han hade laddat hem Kents skiva förra året. Killen på skivbolaget sa att han gärna önskade att det skulle finnas en lösning på problemet. Det finns det nu. I USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är många vi människor med kreativa och snillrika hjärnor (de flesta är macanvändare he he he)!!!

 

Vi hittar nog på nåt som får "dom" att tänka om!!!

 

Hoppas att Steve Jobs har upptäckt detta problem oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade exakt samma problem med exakt samma skiva. Driftade problemet här och på spymac.

 

Kika här:

 

https://forum.macworld.se/index.php?act=ST&f=16&t=3348

 

http://www.spymac.com/forums/showthread.ph...?threadid=42554

 

Med just Dido-skivan kan man hitta aiff filerna och kopiera dem till hårddisken där de spelar utan problem (har intne hunnit konverterat till mp3 ännu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På baksidan på Didos nya skiva såg jag en liten ruta där man kunde läsa att skivan var kompatibel med pc och ej kompatibel med mac!!!

Sätter man in skivan i en mac os x dator så spelar datorn 8 sekunder av låtarna sen blir det tyst!!!!

 

Jag har sett samma sak på en clawfingerplatta...

 

Usch!!

hehe jag tar med mig powerbooken till nässjö i helgen så att vi kan testa på den... ;)

 

På lördag ska du supas under bordet :devil:

 

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag skulle helt klart begärt pengarna tillbaka. Vidriga skivbolag som tror att vi går med på att dom både hindrar oss att spela up musiken vi har köpt och dessutom förstör musiken med allt skräp som ligger på skivan. Tvi usch och fy skam :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt klart begärt pengarna tillbaka. Vidriga skivbolag som tror att vi går med på att dom både hindrar oss att spela up musiken vi har köpt och dessutom förstör musiken med allt skräp som ligger på skivan. Tvi usch och fy skam :angry:

Håller med till 100%

 

 

DÖD ÅT ORÄTTVISORNA :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag ring till skivbolaget som gett ut skivan och ifrågasätt varför dom ska bestämma vilken plattform

jag ska använda och vilket medium som jag vill lysna i.

Jag ringde skivbolaget som ger ut Shebang när jag såg etiketten på CD:n om att den inte var Mac-kompatibel

och inte skulle gå att rippa till MP3. Fast det funkade utmärkt att rippa till MP3 i Mac med OSX visade det sig

när jag testade.

 

/Freez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ju hoppas att inte utvecklingen fortsätter åt det hållet!

Vi får se vad framtiden inom musikbranshen har att visa (hoppas på det bästa o macigaste).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde skivbolaget som ger ut Shebang när jag såg etiketten på CD:n om att den inte var Mac-kompatibel

och inte skulle gå att rippa till MP3.

/Freez

Jaha, och vad svarade dom dig då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>>olivetti

 

Ang. min fråga om Mac kompabilitet, så sa han att dom jobbar med en lösning, som även

fungera med Mac och att den skulle komma snart.

Killen som jag pratade med menade att alla skivor som ges ut enbart är tänkta för att spelas på

vanliga Audi CD-spelare och inte rippas till MP3, och att MP3 formatet är framstressat av databranschen

och inget som dom är intreserade av att stödja/få att fungera.

 

Då jag sa att inte använder någon Audi CD-spelare eller PC, Utan att jag lysnar på musik igenom

min Mac och min bärbara MP3-spelare, – då får du väl lämna tillbaka skivan till skivaffären och få

pengarna tillbaka, var hans svar.

 

/Freez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kommer begreppet "den digitala hubben" att påverkas när man inte kan spela musik på sin mac?

 

 

Skomt skomt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fattar jag inte. Är inte en ljud-CD inspelad med vanligt ljud-format? ISO 9xxx nånting... Inte är den väl inpelad i pc-ljudformat?? Eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte en aning?

 

Man börjar ju undra!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det hjälper någon, men för mig så löste det hela sig genom att ha Toast Ti 5.2 öppet samtidigt med iTunes. Tex den tidigare nämnda Kent skivan som var omöjlig att rippa fungerade utmärkt samt en del andra skivor som jag inte lyckats med tidigare. Varför det fungerar har jag dock inget svar på.

 

Rippade just BRMCs senaste platta på detta vis. Förvisso står det att den är mackompatibel men att den har problenm att spelas upp i olika utrustning så som datorer mm pga copieringsskydd.

 

Måste nästan införskaffa mig Didos senaste och pröva...

 

/Moog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...