Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

virus>Win>Mac


pixeln

Rekommendera Poster

Det har gått en artikelserie i Svd de senaste dagarna där man pratar om virus och vad det ställer till med för företagen och de enorma kostnader som följer. Att det inte finns något bra skydd osv osv. Min naturliga reaktion som FRÄLST är -köp Mac! såklart.

Men då de flesta it ansvariga som har gått kurs och lärt sig Officepaketet, får något nervöst över sig och skakar på huvudet när det kommer på tal, är det svårt att påverka (har tröttnat vid det här laget, orkar inte tala för varan längre. Är nöjd med att jag är nöjd själv). Frågan är väl då, är Mac säkrare som operativsystem eller är det för att Win är mer spritt och Bill är ett hatobjekt för de som roar sig med sånt, att det ligger i "hacker" kulturen att knäcka Microsoft och vad dom står för. Hade det varit likadant om Mac hade varit ledande? (Mac nämns överhuvudtaget inte i artikeln, vilket är konstigt i sig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått en artikelserie i Svd de senaste dagarna där man pratar om virus och vad det ställer till med för företagen och de enorma kostnader som följer. Att det inte finns något bra skydd osv osv. Min naturliga reaktion som FRÄLST är -köp Mac! såklart.

Men då de flesta it ansvariga som har gått kurs och lärt sig Officepaketet, får något nervöst över sig och skakar på huvudet när det kommer på tal, är det svårt att påverka (har tröttnat vid det här laget, orkar inte tala för varan längre. Är nöjd med att jag är nöjd själv)...

Du borde bry dig eftersom din framtid med Macen handlar om ditt engagemang nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde bry dig eftersom din framtid med Macen handlar om ditt engagemang nu.

OK, en överdrift att säga att jag inte bryr mig, men man talar oftast till/med redan frälsta.Jag tycker nog att det känns som om det är viss vind i seglen ändå! Hur mycket lyssnar du på någon som predikar Win?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Frågan är väl då, är Mac säkrare som operativsystem eller är det för att Win är mer spritt och Bill är ett hatobjekt för de som roar sig med sånt, att det ligger i "hacker" kulturen att knäcka Microsoft och vad dom står för. Hade det varit likadant om Mac hade varit ledande?

Denna fråga har diskuterats nyligen i en annan tråd:

https://forum.macworld.se/index.php?act=ST&f=5&t=2784

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...