Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En Skärm två datorer


o z o n e

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag tänkte köra min MacBook på PC skärmen lite då och då och undrar om det finns en ren DVI-D switch ? Eller vad det nu kallas... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns, men har för mig att de är rätt så dyra.

 

t.ex

http://www.aten.com/products/productItem.p...yerid=subClass3

 

Clas Ohlson 38-1384 borde också gå att använda om man bara skippar portarna för tangentbord och mus. Om det nu inte är så att man använder just tangetbordet till att switcha.

 

Finns säkert fler, har för mig att det fanns något liknande i Apple Store också men hittar det inte nu.

 

Men de flesta monitorer som har DVI brukar ju ha en gammalmodig VGA kontakt också, så med en adapter till Macbooken så kan du kanske koppla in den där, men då är det ju inte iofs inte DVI längre. Själv märker jag ingen större skillnad på DVI och VGA, men det är kanske olika på olika monitorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ som jag använder för att köra linuxburkens GUI på min cinema display är att jag kör X11 på macen och låter linuxburken rita upp sitt GUI på macens skärm. Nu misstänker jag att windows inte leker så bra med X11 så jag föreslår att du testar att fjärrstyra den enda datorn med VNC. Detta går klart inte om du ska spela eller dyl men för program som inte uppdaterar hela skärmen flera gånger per sekund så är det inget problem.

Detta alternativ är gratis så du kan ju prova, enda som krävs är att datorerna är kopplade till nätverket :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips!

 

Lite saftigt pris på DVI switcharna, men det kanske är värt det...

ska kolla närmare på den från clas ohlson :fundersam:

 

VNC kör jag redan :)

 

/ o z o n e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sedan vill använda tangentbord och mus från en annan dator utan switch så finns detta.

 

http://synergy2.sourceforge.net/

 

Alltså man kan sitta framför en skärm som är kopplad till Macbooken, men använda tangentbordet och musen som är kopplat till PC:n. Kräver bara att man har TCP/IP anslutning mellan dem.

 

Fungerar bra, även om det är lite klurigt att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...