Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

öppna krypterad .dmg utan lösen?


danraider

Rekommendera Poster

Jag läste för några dagar sedan om hur man kan skapa en skyddad mapp genon att göra en ny dmg fil som man krypterar.

 

gjorde en sådan, med ett jättebra lösenord.

testade - kunde öppna mappen utan problem med mitt lösen.

 

I dag nu så är det omöjligt app öppna skiten!

Lösenordet jag valde är ett av mina vanliga så jag har inte glömmt det eller något. Det funkar bara inte!

 

Problemet är ju att jag måse verkligen öppna mappen!!!

 

Vad kan jag göra? jag VET lösenordet men det funkar inte (har kollat caps lock...)

 

antag att jag skrivit in det fel när jag skapade det, och lika fel när jag testade mappen... fins det något program som kan öppna skiten genom att bara testa aa, ab, ac, ad osv... ? vet att det kommer att ta tid men informationen i mappen får inte gå förlorad!

 

(Backup?? självklart! krypterad den med :( )

 

-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte, du får sitta och prova dig fram, måste vara ett tecken du gjort fel på, jobbigt om du har valt ett långt lösenord.

 

Bäst är att alltid skriva ned det, och öva på det några gånger, innan man fyller mappen..

Lätt att säga efteråt, men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan jag göra? jag VET lösenordet men det funkar inte (har kollat caps lock...)

407334[/snapback]

 

Har du även kollat MED caps lock?

 

Har du samma teckentabell? Svenskt Pro etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEES!!! =)

 

det var EN bokstav som var liten när den "skulle" vara stor.

 

16 karaktärer totalt, en var fel. skrev förmodligen för snabbt när jag skapade lösenordet...

 

2 timmar av att testa olika lösningar, ett helt excel ark fullt med olika möjligheter.

 

ska ändra lösen nu direkt!

 

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis :pompoms:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...