Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta hårddisk i Macbook


mrJE

Rekommendera Poster

Kan man byta hårddisk i Macbooken från en tex 100Gb 5400rpm till en 100Gb 7200rpm? alltså hårddisk med snabbare hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man byta hårddisk i Macbooken från en tex 100Gb 5400rpm till en 100Gb 7200rpm? alltså hårddisk med snabbare hastighet.

407161[/snapback]

 

 

Klart man kan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Kan man byta hårddisk i Macbooken från en tex 100Gb 5400rpm till en 100Gb 7200rpm? alltså hårddisk med snabbare hastighet.

407161[/snapback]

 

Japps. Dock är det pilligt. Har ingen bra länk till en manual nu, men det finns säkert nånstans.

Räkna med att du får plocka isär halva datorn, men det är värt det för att få in en slaktardisk i burken. :ThumbsUp::ThumbsUp:

 

Fast.. varför inte satsa på mer än 100 GB när du ändå håller på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hört är det ingen bra idé att ha över 5400 pga värmen i macbooken. Vet ej hur mycket sanning/bullshit det är i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Vad jag hört är det ingen bra idé att ha över 5400 pga värmen i macbooken. Vet ej hur mycket sanning/bullshit det är i det.

407188[/snapback]

 

Mest bullshit. Effektskillnaden är 0,1 watt ungefär, vanligtvis. Hos Seagate momentus är effekten vid läs/skriv 2,1 watt för en 7200 rpm, och ned emot 2,05 watt för en 5400 rpm. Försumbar skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det såg ju hur lätt osm helst ut jämfört med att byta en hårddisk i en iBook :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det såg ju hur lätt osm helst ut jämfört med att byta en hårddisk i en iBook  :ThumbsUp:

407294[/snapback]

 

Abosolut. Macbooken är suverän i konstruktionen, på så sätt att man byter HD och RAM på nån minut bara. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaah! Läskigt vad lätt det gick.. Lite större projekt att byta disk på iBook som sagt ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för hårddisk man ska ha om man ska byta, någon som kan länka eller så??

 

sugen på att byta upp mig till en 100-120 nått sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för hårddisk man ska ha om man ska byta, någon som kan länka eller så??

 

sugen på att byta upp mig till en 100-120 nått sånt..

407792[/snapback]

Så länge den är 2,5" i formfaktor så tror jag att den bör fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Så länge den är 2,5" i formfaktor så tror jag att den bör fungera.

407843[/snapback]

 

Och serial ATA såklart. Bara så ingen köper fel grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge den är 2,5" i formfaktor så tror jag att den bör fungera.

407843[/snapback]

 

Och högst 9,5mm tjock - vissa är tjockare.

 

--

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, bara börja leta då...vad tror ni de tar på exempelvis inlife om man ber de sätta in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...