Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.4.8!


MacAlex

Rekommendera Poster

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Markera och gå upp i menyn under redigera, välj Radera skulle jag tro..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen gick perfekt.

 

Efter omstart allt var perfekt, inga problem så här långt.

 

Startade om en gång till (Jag valde att göra det).

 

Sen försvann alla mina mina grejor o. program jag hade igång i högra hörnet, såsom MenuMeters och mkt mera. Det ser ut nu som att jag har formaterat min mac, Dock har jag programmena kvar, men dom måste konfigureras om.  :huh:

 

Edit: Nu ska jag testa o. göra samma sak med iBooken, och se om samma sak uppstår även där.

407305[/snapback]

Varför har du en prick i Spotlight-symbolen? Jag har det inte.. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du en prick i Spotlight-symbolen? Jag har det inte..  :fundersam:

408360[/snapback]

Den där pricken i mitten blinkar medan Spotlight scannar och uppdaterar katalogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en hel del grejer som väntade på att bli uppdaterade....inte bara Tiger

 

Hela ilife-serien bland annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pafo@chello.se

:bla: Första uppdateringen sedan 8.1 som verkligen sket sig! Efter installation av 10.4.8 har jag tappat alla skrivare och kan inte installera min Epson Stylus Photo 2100 (FireWire, No Margins) på nytt. Någon som har förslag på lösning?

 

Tacksam för svar,

 

PAFO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma trevliga resultat här.... inga blå ränder eller annat ofog ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma trevliga resultat här.... inga blå ränder eller annat ofog  ^_^

408459[/snapback]

Bara fina svarta ränder :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight funkar inte på datorn. En reboot kanske fixar. Känns som vissa Mac OS X funktioner krånglar ibland och behöver en reboot.

 

Ärligt talat tror jag det är för att datorn har 512 MB RAM. Safari kraschar väldigt ofta och andra program också. Så det är nog det som är största problemet. DÅLIGT att Apple skickar med för lite RAM som gör att OSet blir helt ostabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Efter att installerat 10.4.8 på min MBP så kan jag inte mera använda mitt USB-minne (1Gt). Jag kan flytta dokument från minnet till datorn men tvärtom lyckas det inte. Varje gång jag försöker flytta ett dokument till minnet så säger datorn att det inte finns tillräckligt med utrymme på minnet. Detta stämmer dock inte. Minnet har över 500MB kvar. Har försökt att föra över både stora och små filer men inget lyckas.

Trodde först att felet fanns i USB-minnet men efetrsom det funkar perfekt med min iMac kan felet inte vara där. Före uppdateringen hade jag inga problem.

 

Hoppas någon kunde hjälpa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Efter att installerat 10.4.8 på min MBP så kan jag inte mera använda mitt USB-minne (1Gt). Jag kan flytta dokument från minnet till datorn men tvärtom lyckas det inte. Varje gång jag försöker flytta ett dokument till minnet så säger datorn att det inte finns tillräckligt med utrymme på minnet. Detta stämmer dock inte. Minnet har över 500MB kvar. Har försökt att föra över både stora och små filer men inget lyckas.

Trodde först att felet fanns i USB-minnet men efetrsom det funkar perfekt med min iMac kan felet inte vara där. Före uppdateringen hade jag inga problem.

 

Hoppas någon kunde hjälpa...

408482[/snapback]

 

Flytta över allt från minnet till macen, formatera minnet och dra tillbaka filerna till minnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera och gå upp i menyn under redigera, välj Radera skulle jag tro..

408341[/snapback]

 

Gjorde det men då raderades alla keychains. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.4.8 vilken nitlott..!

 

Hela det trådlösa nätverket har kraschat..

Gör skumma inställningar, och korrigerar man manuellt säger den

att inställningarna är upptagna.. Nedladdningshastigheten har försämrats med 60%..

AirTunes buffrar inte korrekt och stängs av effter ca 5 minuter..

AirPort Administratörsvertyget släpper inte in en längre för att korrigera..

Skärmen har blivit helt "missfärgad"

arbetstemp. har stigit 6-9grader sen uppdateringen..

 

Snälla, någon som vet hur man kan nedgradera sig tillbaks till 10.4.7 utan

att behöva installera om hela OSX:et.. för denna uppdateringen var ju bara

för hemsk! Känns som om att hela datorn blivit instabil.. borde man prata med

applesupport om en vettig lösning?

 

(p.s. ska tillläggas att jag precis formaterade om hela min hårddisk och uppdaterade

direkt efter formateringen!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det men då raderades alla keychains. :(

408502[/snapback]

 

 

 

Då markerade du väl alla :chock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.4.8 vilken nitlott..!

 

Hela det trådlösa nätverket har kraschat..

Gör skumma inställningar, och korrigerar man manuellt säger den

att inställningarna är upptagna.. Nedladdningshastigheten har försämrats med 60%..

AirTunes buffrar inte korrekt och stängs av effter ca 5 minuter..

AirPort Administratörsvertyget släpper inte in en längre för att korrigera..

Skärmen har blivit helt "missfärgad"

arbetstemp. har stigit 6-9grader sen uppdateringen..

 

Snälla, någon som vet hur man kan nedgradera sig tillbaks till 10.4.7 utan

att behöva installera om hela OSX:et.. för denna uppdateringen var ju bara

för hemsk! Känns som om att hela datorn blivit instabil.. borde man prata med

applesupport om en vettig lösning?

 

(p.s. ska tillläggas att jag precis formaterade om hela min hårddisk och uppdaterade

direkt efter formateringen!)

408503[/snapback]

 

Arkivera och installera och dra in 10.4.7 combo update är det enda alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mphotography

Usch! Jag har problemet med den blåa färgen på min skärm! Jag måste lösa det här på nått sätt då jag jobbar med bilder på datorn varje dag och har dumpat min PC totalt. Någon som vet hur detta skall fixas än? / Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mphotography

Känns som att jag har provat det mesta nu men jag lyckas inte få tillbaka de korrekta färgerna på skärmen =( det här känns ju lagom kul när det enda man göra är att fixa med bilder och när man köpte macbooken för bara någon månad sen.. =/ menmen, tänkte installera om Tiger nu iaf och har en skiva med version 10.4.6.. vet någon om iLife följer med i installationen eller om garageband etc kommer försvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag har provat det mesta nu men jag lyckas inte få tillbaka de korrekta färgerna på skärmen =( det här känns ju lagom kul när det enda man göra är att fixa med bilder och när man köpte macbooken för bara någon månad sen.. =/ menmen, tänkte installera om Tiger nu iaf och har en skiva med version 10.4.6.. vet någon om iLife följer med i installationen eller om garageband etc kommer försvinna?

409355[/snapback]

 

Jag känner inte till om du skrivit tidigare inlägg men för att svara på ilife-frågan...

 

iLife ingår fotfarande i OSX så en ominstallation gör att du får tillbaka de versioner som finns under 10.4.6 och sedan uppdaterar du via uppdateraren som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
10.4.10 kommer det nog aldrig, men 10.4.9 har vi i slutet av november :whistling:

 

Nu har vi 10.4.10 här så det så...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...