Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.4.8!


MacAlex

Rekommendera Poster

Mac OS X 10.4.8 är ute för nedladding. Antagligen via Software Update eller Apples hemsida.

 

"Efter 10.4.7 skräller Apple med att släppa 10.4.8 och den finns nu tillgänglig i våra programuppdaterare. För klienten har följande förbättringar skett:

- anslutning till trådlösa nätverk med hjälp av protokollet EAP-FAST

- tillförlitlighet för Apple USB-modem

- användning av OpenType-typsnitt i Microsoft Word

- kompatibilitet med USB-hubbar från andra tillverkare

- bildläsarprestanda

- stöd för RAW-kameror

- utskrift av dokument med asiatiska dokumentnamn

- prestanda för widgeten Översättning

- prestanda för bredbandsnätverk

- säkerhetsuppdateringar"

 

 

 

 

 

Källa: http://www.macpro.se/?p=4093

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar
daniel_hejhopp

Klar för mig också. Datorn tog någon minut extra på sig att starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat och klart på min externa hårddisk. Allt verkar fungera som det skall...B)

:pompoms::pompoms::pompoms::pompoms::pompoms::pompoms::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en oväntad uppdateringen, brukar ju läcka lite info om att nåt är på gång. Men den här gången har det väl varit knäpptyst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en oväntad uppdateringen, brukar ju läcka lite info om att nåt är på gång. Men den här gången har det väl varit knäpptyst?

407117[/snapback]

 

Nja, Mac OS X 10.4.8 var ju seedad till utvecklare för några dagar/nån vecka sen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om surprise alltså.

 

Igår läste jag här på Macworld att 10.4.8 skulle komma i november, eventuellt sent i oktober. Men den är alltså redan här :chock:

 

Dock får jag vänta med nedladdningen, har inte så många megabyte kvar på min trafik för den här perioden. Men den 9 oktober ska jag ladda hem uppdateringen och installera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vilken boost i nätverket!!!

407114[/snapback]

 

Jepp, bättre tryck även hos mej. Installerat och klart på 4 burkar. Ser inga problem efter att ha testat tiotal olika program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knäckte nästan min iBook G3/500

 

Fastnade med grå skärm och snurrande kugghjul...stängde av efter 10 min.

gjorde 2 försök till på vardera 5 min, samma resultat, grå skärm och snurrande kugghjul.

 

Zappade PRAM och då kom min inloggning fram, i kall sirap kändes det som.

 

Nu är den igång men allt kändes trögt... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, bättre tryck även hos mej. Installerat och klart på 4 burkar. Ser inga problem efter att ha testat tiotal olika program.

407123[/snapback]

kul att höra att nätverket mår prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om surprise alltså.

 

Igår läste jag här på Macworld att 10.4.8 skulle komma i november, eventuellt sent i oktober. Men den är alltså redan här :chock:

 

Dock får jag vänta med nedladdningen, har inte så många megabyte kvar på min trafik för den här perioden. Men den 9 oktober ska jag ladda hem uppdateringen och installera den.

407122[/snapback]

 

Nja, senast i november skrev jag i den nämnda nyheten. Men visst kom uppdateringen något snabbare än jag tänkt mig. Det där om att 10.4.8 närmade sig med "stormsteg" var alltså mer sant än någon anade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att läsa...

 

 

Update procedure recommendation We recommend the following procedure when installing Mac OS X 10.4.8.

 

First, avoid performing any other operations (in Mac OS X or third-party applications) while the update process is occurring. In addition, before installing this security update, make sure all Apple-installed applications and utilities are in their original locations. Moving one of these applications to a different location on your hard drive can lead to an incomplete update. Also, disconnect any FireWire/USB devices before applying Mac OS X 10.4.8 (except for your startup drive, if it is FireWire or USB, and your keyboard/mouse), then re-connect the devices one by one (checking for issues created by any particular device) after the update process is complete and the system has restarted.

 

Also, note that the first restart after applying Mac OS X 10.4.8 may be abnormally long. Subsequent restarts should take place at normal speed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vana trogen rekommenderar jag även Reparera Skivbehörigheter före och efter.

 

Körde mina före, och det var OK

 

efteråt blev det så här...

 

post-113-1159561461_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni... ska man vänta med uppdateringen?

 

Verkar som om det bara är 2 som rapporterat problem med uppdateringen... Poca med seghet och ngn annan med nätverksproblem...

 

Någon som upplever andra prylar? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vana trogen rekommenderar jag även Reparera Skivbehörigheter före och efter.

 

Körde mina före, och det var OK

 

efteråt blev det så här...

 

post-113-1159561461_thumb.jpg

407139[/snapback]

 

Är det nån risk med att reparera skivbehörigheter eller är det bara att köra på? Eller alltså den hittar trådlösa nätverk men inte mitt trådlösa nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kanske skall höra med dom som har externa diskar först

det var ju där problemen visade sig senast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån risk med att reparera skivbehörigheter eller är det bara att köra på? Eller alltså den hittar trådlösa nätverk men inte mitt trådlösa nätverk.

407143[/snapback]

 

Nej, jag har dock aldrig förstått poängen med att över huvud taget göra det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockren installation, mitt trådlösa funkade fint fint direkt.

 

Har glömt reparera skivbehörighet på åratal, kanske kan man sluta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har dock aldrig förstått poängen med att över huvud taget göra det...

407169[/snapback]

 

Det är onödigt i 99 fall av 100. Men känner man för att göra det så visst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...