Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tryck på DVDskiva?


funkylucy

Rekommendera Poster

Hej, Skriver igen och undrar om någon har erfarenhet av CD/DVDskrivare -att göra egna tryck på skiva. Jag gör filmer och vill kunna visa kunder... innan jag skickar till tryck eller för att slippa skicka till tryck om det bara gäller ett fåtal. Är kvaliteten ok med tex. Canon PIXMA IP4200, epson R220. eller andra modeller/märken? Har inte lyckats läsa ngn kommentar eller tester om detta på nätet och befinner mig långt ut på landet i en sömnig by ovetandes om omvärlden (ungefär). Snälla upplys mig!

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör canon IP4200 och den funkar finfint! billig skrivare också.. ligger runt tusenlappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Canon Pixma IP4000. Funkar bra när den funkar. :huh:

 

Jag menar att ibland så är det svårt att veta om den är i disc-mode eller i paper-mode när man matar in släden med skivan, o då får man vänta... mata ut.. starta om o börja om från början, men men, förutom det så är den bra.

 

Den modellen har iofs utgått, så nu är det IP4200 som gäller som närmaste alt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också Canon Pixma IP4000 och är jätte nöjd. :yeahbaby:

 

Dock skiljer sig resultatet ganska mycket beroende vilka skivor man använder, många skivor har en ganska matt och tråkig yta, medans TDK (kanske finns andra) har en lite blankare, finare yta vilket ger ett bättre tryck. Ungefär som att jämföra vanligt papper med fotopapper.

 

 

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också en canon- fast min heter pixma 3000. Fungerar mycket bra; ser förvånansvärt proffsigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...