Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook vägrar vila?


iPaul

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Är det någon som har en lösning på mitt problem då min MacBook ibland vägrar gå i vila när jag stänger locket? Det händer inte ens något när jag trycker på sleep-knappen i menyn. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Är det någon som har en lösning på mitt problem då min MacBook ibland vägrar gå i vila när jag stänger locket? Det händer inte ens något när jag trycker på sleep-knappen i menyn.  :fundersam:

406907[/snapback]

Det låter hur konstigt som helst... har du använt något program som pillar med Insomnia? InsominaX t ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter hur konstigt som helst... har du använt något program som pillar med Insomnia? InsominaX t ex?

406927[/snapback]

 

Har aldrig använt något sådang program. Problemet har uppståt runt 3 ggr, senast var idag då bara iTunes var igång som fortsatte spela musik när jag stängde locket. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du grejer inkopplade i USB/Firewire? Har hört att det ibland kan spela in.

406951[/snapback]

 

Nepp, enda som var igång var väl Bluetooth men det enda som var i närheten var min mobiltelefon som hade BT avstängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp.. så hände det idag igen... ingenting inkopplat, kommer hem från universitetet och tar upp min MacBook ur väskan som går på högvarv och CPU:n är på 72 grader och batteriet 8%! Ingen annan som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den! Det är inte direkt första gången någon måste lämna in sin MacBook till Apple. Tyvärr.

 

Ring åtminstone Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den! Det är inte direkt första gången någon måste lämna in sin MacBook till Apple. Tyvärr.

 

Ring åtminstone Apple

409249[/snapback]

 

Åh det går ju inte nu... måste ju ha den till studierna. =/ Får vänta till sommarlovet som är om en månad. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

welcome to my seat. jag hade dock nget val, jag tor ditt logickort e miffo, hadeproblem med sleep jag med. eller avstängningar teslut.

 

men det so var värst var att den stängde av sit plöttsligt, det blev bara värre o värre. jag borde dock få tillbaka min från rep.

 

denna vecka eller nästa, då hade jag min mbook 1 månad, o varit på rep exakt 1 månad (=

 

Höhö, back to school! var inge bra! dessutom har jag inte fått rebaten heller )= dom sa att jag hade failat tt skicka in en kopia på invoice, när jag tog själva invoicen som var på sidan av kartongen och skickade in den till apple!

 

dom fick fan orginalet, måste ringa och höra efter nu, vad det är dom vill ha. Om det är kvittot jag fick mailat till mig ? för något annat fick jag inte )0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

welcome to my seat. jag hade dock nget val, jag tor ditt logickort e miffo, hadeproblem med sleep jag med. eller avstängningar teslut.

 

men det so var värst var att den stängde av sit plöttsligt, det blev bara värre o värre. jag borde dock få tillbaka min från rep.

 

denna vecka eller nästa, då hade jag min mbook 1 månad, o varit på rep exakt 1 månad (=

 

Höhö, back to school! var inge bra! dessutom har jag inte fått rebaten heller )= dom sa att jag hade failat tt skicka in en kopia på invoice, när jag tog själva invoicen som var på sidan av kartongen och skickade in den till apple!

 

dom fick fan orginalet, måste ringa och höra efter nu, vad det är dom vill ha. Om det är kvittot jag fick mailat till mig ? för något annat fick jag inte )0

409288[/snapback]

 

Jag hittade en annan tråd där någon med en MBP löste problemet genom att nollställa PRAM. Testade det jag med och nu får jag se om det håller.

Vill verkligen inte lämna in datorn... kommer ju dö av abstinens. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Höhö, back to school! var inge bra! dessutom har jag inte fått rebaten heller )= dom sa att jag hade failat tt skicka in en kopia på invoice, när jag tog själva invoicen som var på sidan av kartongen och skickade in den till apple!

 

dom fick fan orginalet, måste ringa och höra efter nu, vad det är dom vill ha. Om det är kvittot jag fick mailat till mig ? för något annat fick jag inte )0

409288[/snapback]

 

 

Jag har samma problem, inte fått pengarna än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...