Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blocka Sajter


darrell

Rekommendera Poster

Hej.

 

Tänkte kolla om det är någon därute som känner till något program som kan blocka vissa sajter under vissa inställda timmar.

 

Det händer allt för ofta att jag fastnar framför digg.com eller någon annan sida när jag igentligen borde jobba. :dumstrut:

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Tänkte kolla om det är någon därute som känner till något program som kan blocka vissa sajter under vissa inställda timmar.

Det händer allt för ofta att jag fastnar framför digg.com eller någon annan sida när jag igentligen borde jobba.  :dumstrut:

 

Tacksam för svar.

406890[/snapback]

Hur är det med självdisciplinen, Darrell... :byrakrat::kaffe:

 

Själv har jag - liksom säkert många andra - haft "typiska" problem med tonåringar som 1) spelar spel sju timmar i sträck och är omöjliga att väcka på morgonen, eller 2) som porrsurfar bortom alla gränser.

 

Men hittat två botemedel:

1) MacMinder - ett utmärkt program som kan ställas in att begränsa olika program på olika tider för olika användare.

Exvis - person A får spela WarCraft i max tre timmar, och inte senare än 22.00, men däremot använda Mail fram till kl 23.00, medan person B på samma dator inte får använda internetprogram och överhuvudtaget inte använda datorn efter klockan 21.00.

 

2) NetGear Router för delat bredband. De NetGearmodeller jag har/haft har möjligheten att blockera sajter eller "nyckelord" (som man själv lägger in på en lista) under hela dygnet eller delar av dygnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Tänkte kolla om det är någon därute som känner till något program som kan blocka vissa sajter under vissa inställda timmar.

 

Det händer allt för ofta att jag fastnar framför digg.com eller någon annan sida när jag igentligen borde jobba.  :dumstrut:

 

Tacksam för svar.

406890[/snapback]

testa att ta bort dom sajter som tar för mycket tid från dina bokmärken. Det kan hjälpa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...