Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Signalstyrka


franke

Rekommendera Poster

hej,

 

har haft min iMac Core 2 Duo 20" i drygt två veckor och e grymt nöjd. allt går som en klocka och det känns kul då detta är min första mac.

 

dock har jag väldigt svag signalstyrka på airporten (har en airport express ansluten till modemet som jag kör musik och internet över), precis när man startat burken e den full, men sjunker snabbt till 25-35 %, detta är grymt irriterande då jag vill att ALLT ska funka klockrent!!

 

är det nån med likadan dator och problem som har ngr tips?!

 

alla tips och förklaringar är varmt välkomna!!

 

tack

 

Frankie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beteendet för signalstyrkemätaren är normalt, sett ifrån ett tekniskt perspektiv utan bakgrundsfakta.

 

Bortsett ifrån att det kan vara något fuffens, så kan man i vissa fall öka signalstyrkan genom att ställa in "sändaren" på att bara sända G exempelvis, och bortse ifrån B.

 

Sänder du med en airport? Vet inte hur det ser ut med bryggor till sådana, men jag själv har använt brygga till ex. en Linksys WRT54G. Klart det kostar, men man får en hel del "juice".

 

Säker på att den helt enkelt inte står för långt ifrån ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är att det finns fler WiFi nät i närheten som stör och då kan det vara bra att sätta på störningskompensation som finns under Airportloggan uppe till höger på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är att det finns fler WiFi nät i närheten som stör och då kan det vara bra att sätta på störningskompensation som finns under Airportloggan uppe till höger på skärmen.

406847[/snapback]

 

Bra tänkt.

 

man kan byta kanal på sändaren också. Kanske får man testa sig fram... andra saker som sänder radio kan också störa...

 

mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...