laban Posted October 8, 2003 Share Posted October 8, 2003 Från min G3 kan jag ansluta till min iBook, men när jag från iBooken vill ansluta till G3:an så hittar den inget annat att ansluta till än min iBook... Hur ska jag fixa detta? I och för sig har jag vant mig vid att alltid flytta filer mellan datorerna genom att gå från G3:an och lägga upp iBooken på G3:ans skrivbord, men visst borde man väl kunna ansluta från båda hållen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thevil Posted October 8, 2003 Share Posted October 8, 2003 Ja, det borde förstås funka åt båda hållen. Vilka OS (versioner) har du på dina maskiner? Är fildelning på hos båda, et cetera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
laban Posted October 9, 2003 Author Share Posted October 9, 2003 Jaguar på båda, fildelning på, hm, det kan jag inte svara på förrän jag kommer hem. Hur ska "allt" vara inställt? Datorerna är kopplade över ethernet via en D-link-router. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monkeyboy Posted October 9, 2003 Share Posted October 9, 2003 Fildelningsinställningarna faller alltid bort efter omstart på min iBook. Kontrollera att fildelning verkligen är på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.