Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på iMac nr 2!


Deranged

Rekommendera Poster

I tråden "Klagomål och frågor..." skrev jag om att jag hade fel på min nya iMac Core 2 Duo.

 

Fick idag en ny och den uppvisar exakt samma fel :chock:

 

Har varit i kontakt med supporten igen och naturligtvis var det en dansk som man pratade med då "ingen annan finns tillgänglig".

 

Han var dock trevlig och sa att han skulle skicka en fråga till teknikerna om fler personer har haft samma problem och om en fix är på gång (Apple hade ju problem med Core Duo fram till fixen släpptes, nu verkar det inte bättre än att det är fel på Core 2 Duo).

 

Sitter här med två datorer, den ena skall TNT hämta på tisdag och den andra skall väl så småningom tillbaka den med.

 

Vad f-n håller Apple på med?

 

:ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller varför inte testa produkterna grundligt innan dom släpps? Var ju samma med Core Duo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var samma med sista generationen PPC för mig också g5(iSight) jag fick byta tre ggr innan jag gav upp och köpte en powerbook som också varit inne på lagning en gång nu. Vad ska man säga? Skratta eller gråta?

 

Min lillebror gick och funderade på en MacBook där ett tag men jag gav honom rådet att inte ge Apple några pengar i dagsläget. Att köpa hårdvara från Apple är en chansning i dagsläget verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var samma med sista generationen PPC för mig också g5(iSight) jag fick byta tre ggr innan jag gav upp och köpte en powerbook som också varit inne på lagning en gång nu. Vad ska man säga? Skratta eller gråta?

 

Min lillebror gick och funderade på en MacBook där ett tag men jag gav honom rådet att inte ge Apple några pengar i dagsläget. Att köpa hårdvara från Apple är en chansning i dagsläget verkar det som.

406468[/snapback]

 

Det roliga i det hela är att en kompis har samma router som jag (Netgear WGR 614v6) och en MacBook Core Duo och det fungerar utan problem.

 

Edit: Varför då inte Core 2 Duo? Borde inte Apple testat med tanke på att dom fick släppa en fix för Core Duo!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått bekräftat att datorn skall bytas ut mot ännu en ny. 3 datorer på ca en vecka :armskeptisk:

 

Apple måste veta om felet då dom är så här generösa... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter allt bra man hört om om Macdatorernas tillförlitlighet så råkar man ut för detta. Trevligt dock med två datorer hemma och att Apple byter ut dator efter dator efter dator :ThumbsUp:

 

post-14426-1159469530_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är sorgligt att det verkar vara så mycket. Men vad är alternativet? Hemma har vi en bärbar PC av märket Acer Ferrari som havererade och lämnades in för mer än 3 veckor sedan. Den har ännu inte kommit tillbaka. Det måste man väl ändå säga till Apples fördel: De hämtar/byter och återlämnar snabbt. Dessutom till dörren. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är sorgligt att det verkar vara så mycket. Men vad är alternativet? Hemma har vi en bärbar PC av märket Acer Ferrari som havererade och lämnades in för mer än 3 veckor sedan. Den har ännu inte kommit tillbaka. Det måste man väl ändå säga till Apples fördel: De hämtar/byter och återlämnar snabbt. Dessutom till dörren. :shifty:

406673[/snapback]

 

Acer (ryser)...har själv haft en dator från dom och vet hur dålig service dom har. Håller med dig om att det är bra och serviceinriktat att Apple budar hem sakerna vid köp samt vid garantiärenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...