Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

vad passar bäst för spel?


chris10

Rekommendera Poster

vad skall man ha för dator, grafikkort, ram-minne m.m. för att uppnå bästa möjliga prestanda när man spelar spel (eventuellt över nätet i framtiden) på sin mac?? den måste hålla ett par år för framtida spel och får kosta mellan 15'000-20'000...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De beror på vad det är för spel..... Detta kan du väll själv lista ut, eller......?? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skall man ha för dator, grafikkort, ram-minne m.m. för att uppnå bästa möjliga prestanda när man spelar spel (eventuellt över nätet i framtiden) på sin mac?? den måste hålla ett par år för framtida spel och får kosta mellan 15'000-20'000...

405958[/snapback]

 

Det finns bara 2 alternativ i så fall.

Antingen 24" iMac med 256MB Nvidia 7600-kortet o 2GB i RAM eller en Mac Pro med Radeon 1900. Den sistnämnda är såklart det bästa alternativet men också det dyraste.

Jag står själv i valet o kvalet om vilken dator vi ska köpa av dessa två. Jag kommer dock att utnyttja min dotters CSN-kort så att vi får ca 10% rabatt. :ThumbsUp:

 

Kolla själv på

http://www.barefeats.com/imcd4.html

24"iMac är riktigt bra på spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.D.: nej det kan jag inte lista ut själv, då skulle jag inte frågat. det kanske du kunnat listat ut själv? :fundersam:

 

Joop: inge fel på pc, har kört d flera år men köpte en mac förra året när jag skulle börja använda logic o fastnade. enda e ju att det finns alldeles för få titlar till mac jämfört med pc....

 

Mckalm: tack för tipsen! väldigt bra länk. ser ut som csn-kortet äntligen kommer få användas till något annat än att peta tänderna med... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PMckalm: tack för tipsen! väldigt bra länk. ser ut som csn-kortet äntligen kommer få användas till något annat än att peta tänderna med...  :ThumbsUp:

406465[/snapback]

 

Fördelen med nya Intelmaccarna är ju också att du kan installera Windows XP mha Boot camp och lira diverse spel som inte finns till Mac. :ThumbsUp:

 

För att utnyttja CSN-kortet så loggar du in på Apple Store via utbildningsfliken som finns på Apples hemsida. Då ser du din rabatt direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joop: inge fel på pc, har kört d flera år men köpte en mac förra året när jag skulle börja använda logic o fastnade. enda e ju att det finns alldeles för få titlar till mac jämfört med pc....

406465[/snapback]

 

Nejdå, det är inget f... Hm. Nå, men ok. Att rekommendera pc i ett Macforum känns lite avigt.

Själv tycker jag att både windows och de flesta pc-burkar suger. :bla:

För mig har Mac:en övertag vad besträffar funktion, produktivitet, vriusfrihet och, sett till helheten, ekonomiskt.

 

Men, seriöst talat: gäller det en ren spelmaskin skulle jag ändå ta en pc i allvarligt beaktande.

För utbudet (även om skillnaden var större för några år sedan), för att man kan få en hyfsat kraftfull PC till vettigt pris, för möjligheten att fritt välja grafikkort etc.

 

Men för att nu lämna den (eviga och smått tröttsamma) diskussionen:

Satsa på ett bra grafikkort i första hand. Det diskvalificerar Minimacarna och minsta iMac:en.

Har du råd med en MacPro med "mellangrafikkortet" (ATI Radeon med 512 mb minne) är det säkert ett bra och framtidssäkert val.

Annars kan en 20-24" iMac räcka långt.

Och som alltid - minst 1 GB minne... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...