Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Autodesk Inventor på mac via Virtual PC


Krille88

Rekommendera Poster

Hej! Jag skulle gärna kunna använda Autodesk inventor på min mac. Men eftersom det inte finns till mac så tänkte jag att man kanske kan använda Virtual PC från Microsoft och köra inventor där igenom. Men då är frågan: Går det???

 

//Krille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa Virtual PC och lägg pengarna på en IntelMac i stället, så får du i stort sett full prestanda. Eller så kan du köpa ett CAD-program med äkta MAC-känsla. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag skulle gärna kunna använda Autodesk inventor på min mac. Men eftersom det inte finns till mac så tänkte jag att man kanske kan använda Virtual PC från Microsoft och köra inventor där igenom. Men då är frågan: Går det???

 

//Krille

405847[/snapback]

 

Det ser ju ut som om du har en MacBook. Då kan du ju installera Windows på den och köra AutoDesk i. Verkar enklare än att köra Windows i Virtual PC. Dessutom tveksamt att det skulle fungera särskilt bra i VPC, med ett så krävande program som AutoDesk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AutoDesk är inget program utan ett företag.

406050[/snapback]

 

Du kunde inte gissa att jag missade ett ord? :huh: Eller brukar du köra företag i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa Virtual PC och lägg pengarna på en IntelMac i stället, så får du i stort sett full prestanda. Eller så kan du köpa ett CAD-program med äkta MAC-känsla.  :ThumbsUp:

405853[/snapback]

 

Jag har en MacBook med Intel. Men vad spelar det för roll funkar programet till Mac då eller?? Eller ska jag installer XP eller något sånt på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MacBook med Intel. Men vad spelar det för roll funkar programet till Mac då eller?? Eller ska jag installer XP eller något sånt på den?

407907[/snapback]

 

För att köra AutoCAD på Macen måste du installera Windows via BootCamp eller Parallels.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får maxa internminnet - om du inte redan gjort det. Samt köra i BootCamp. Parallels är ingen bra lösning än så länge - i det här fallet. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...