Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Inget inbyggt ljud"


Schopenhauer

Rekommendera Poster

Hej, jag är en ny switcher med ett gigantiskt problem:

 

Helt plötsligt när jag lyssnade på musik slutar ljudet att fungera!

 

När jag går till Om den här datorn -> Mer info-> Ljud(inbyggt), så står det "inget inbyggt ljud". :chock:

I Systeminställningar -> Ljud hittas varken in- eller utenheter.

Hur kan detta hända helt plötsligt, och än viktigare:Hur fixar jag det?

Datorn är en mini core duo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i Systeminställningar > Ljud, det ska se ut så här

 

post-113-1159335179.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud av är ju markerat, men eftersom det inte går att ändra så antar jag att det blir så om det inte finns något ljud tillgängligt?avbild.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen sladd som sitter halvdant i?

Det kunde bli så på gamla Cube:r när pluppen till deras USB-ljud var lite halvdant istucket i kontakten.

(Det var tillägg under uppstarten som inte laddades som de skull - med ett väldigt kryptiskt och obegripligt meddelande.)

 

Är lite långsökt att det skall gälla Mini kan jag hålla med om, men gör ett försök att trycka åt kontakterna och starta om.

 

Saker kan ju faktiskt tyvärr gå sönder oxå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt!

Jag var nära att gå och hänga mig i skogen, men gjorde ändå ett halvdant och bittert försök att dra ut och sätta i kontakterna som tva rekommenderade.

Lika plötsligt som ljudkortet försvann, är det nu tillbaka. :pompoms:

Mycket märkligt måste jag säga. Ingången till ljudkortet rörde jag inte ens...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på apple.com´s forum och där fanns det många med samma problem. Tyvärr verkar ingen veta hur man ska råda bot på problemet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Har varit ett par sådana trådar även här om just Intel-minin och ljudkort som försvinner. Helt klart att klassa som ett problem. Kan vara en bugg eller konstruktionsmiss eller kanske också en yttre omständighet som ett elektriskt problem. Har du någonstans en antennkabel från centralantenn/kabel-tv inom samma system som Minin? Till exempel antenn till TV:n och TV:n till samma förstärkare som du har Minin?

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har precis fått samma problem på en Ibook G3/800. Installerade precis uppdateringen till Itunes7 och OSX 10.4.8 och vips, så var ljudet borta. Jag använder de inbyggda högtalarna och hörlurar, men i Ljud-inställningarna går det inte välja varken ut eller in-enhet...

 

Någon som kan råda bot på det? Jag lyssnade så sent som igår kväll, och i morses när mitt bredband började fungera igen så uppdaterade jag datorn det första jag gjorde, och sen hade jag inget ljud...

 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...