Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag skulle så gärna vilja få detta att fungera...


p e t t e r

Rekommendera Poster

Jag vet inte riktigt vad det är du vill göra men jag gissar på att du vill kunna köra programmet i OS X.

 

Det är "bara att kompilera", lägg in fink o lägg sen in:

 

Nicotine has the following dependecies:

 

* Python-2.2.0 or newer (Python 2.3 recommended due to improvements in the UTF-8 codec)

* GTK+-2.0 or newer (GTK+-2.2 recommended)

* PyGTK-1.99.16 or newer (older versions will NOT work)

 

Sen ska det bara vara att kompilera källan, det brukar ligga instruktioner i README fil eller INSTALL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag har inte riktigt tid o skriva en jättebra tutorial, men i korta drag så kan du söka på fink hos sf.net sen lägga in de i OS X

Ladda sen hem FINK commander och se om du kan hitta de paket som behövs och lägg in dem.

Ladda hem programmet du vill köra sen och kompilera, packa upp starta terminalen.

kör följande:

./configure

make

sen ska du ha programmet i samma mapp om du vill göra en install så kör du sudo make install (då lägger sig bins i ex /usr/local/bin elelr liknande)

 

Detta är en "generell" guide kan säkert skilja sig jag har inte provat detta programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

haha! jag försökte mig på att göra det där. Kom så långt som till FINK commander. Laddade sen ned de där tre paketen som man skulle ha:

* Python-2.2.0 or newer (Python 2.3 recommended due to improvements in the UTF-8 codec)

* GTK+-2.0 or newer (GTK+-2.2 recommended)

* PyGTK-1.99.16 or newer (older versions will NOT work)

Men sen tog det stopp. Vad gör man med dessa? När jag packat upp dem med Stuffit får jag bara tre mappar fulla med filer jag inte vet vad jag ska göra med. ingen installerare eller ngnting... Vad menar du när du skriver

och lägg in dem
? Är det nåt man ska göra i FinkCommander?

 

Överhuvudtaget förstår jag inte vad man gör i Finkcommander.

 

Och sen:

 

kör följande:

./configure

make

sen ska du ha programmet i samma mapp om du vill göra en install så kör du sudo make install (då lägger sig bins i ex /usr/local/bin elelr liknande)

 

är det alltså kommandon som ska skrivas in i Terminal?

 

 

Heh. Kanske borde jag inte gett mig in på det här. Bara att öppna något av ReadMe-dokumenten på de här programmens hemsidor är som att få ett kryptiskt meddelande från en annan värld. Jag förstår ingenting.

 

Jag får kanske vänta tills ngn vänlig själ gör en soulseek-klient till Mac där det finns ett enkelt "Install Application"-alternativ, och sen några vanliga Preferences som ska ställas in. Det är den nivå jag är på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...