Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Akvarell i illustration


eko

Rekommendera Poster

Jag är en person som illustrerar väldigt mycket i skolan och på fritid.

 

För ett tag sen funderade jag på om man kan illustrera med akvarell i illustrator eller photoshop? Vad jag vet fanns det ett program förrut som hette Wakonboard men som nu är omöjligt att få tag på. Har ni några tips vart man kan hitta något likannade? Det skulle vara väldigt grymt att kunna illustrera i datorn med akvarell direkt istället för att måla för hand.

 

Tack på förhand! /FIA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl kanske lite på vilka krav man har, men har du kikat på "konstnärlig pensel" i Illustrator under Penslar? Där har man ett antal variabler under "Vattenfärgsstreck".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Det program du egentligen borde pröva är Painter. Där kan du måla akvarell, olja och många många fler tekniker.

Mycket roligt program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl kanske lite på vilka krav man har, men har du kikat på "konstnärlig pensel" i Illustrator under Penslar? Där har man ett antal variabler under "Vattenfärgsstreck".

405736[/snapback]

 

Jag har kollat in dom, och jag vill ha lite mer som liknar kanske just stänk av färg och lite mer kvalite. Det är inte samma effekt. Men tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det program du egentligen borde pröva är Painter. Där kan du måla akvarell, olja och många många fler tekniker.

Mycket roligt program.

405741[/snapback]

 

Det ska jag genast fixa. Tack för tipset! Det uppskattas:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska jag genast fixa. Tack för tipset! Det uppskattas:)

406712[/snapback]

 

För att underlätta det hela skaffa även Wacom bord. Oumbärligt med Painter. Jag illustrerar själv mycket och i mitt fall räcker det med en A5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att underlätta det hela skaffa även Wacom bord. Oumbärligt med Painter. Jag illustrerar själv mycket och i mitt fall räcker det med en A5.

407044[/snapback]

 

Jag kollade på en sån idag, så jag ska faktiskt fixa en sån! Dom verkar väldigt roliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...