Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TNT Tracker


tomiso

Rekommendera Poster

Tjena,

Beställde en MacBook den 12:e (sep) och enligt Apple, så skulle datorn skickas den 21:a. Blev possitivt överraskad när den hade skickas en dag tidigare, alltså den 20:e.

 

Nu den 25:e så är exakt samma status som den som när Mac:en skickades.

 

Upphämtningsdatum 20 sep 2006

 

Leveransdatum

Signatur

Datum Tid Ställe Status

21 sep 2006 16:54 Suzhou Shipped From Originating Depot

20 sep 2006 16:09 Suzhou Consignment Received At Transit Point

 

Vanligtvis brukar jag inte bry mig så mycket, men när man tittar runt på detta forum och ser att det kommer nya noteringar om var papketet befinner sig nästan dagligdags, så börjar man ju undra.

 

Så vad säger ni, är detta normalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Min Macbook skickades den 16:e, och den 17:e, 18:e och 19:e stod det "Potential connection delay" på Pudong international airport (Shanghai) Nästa förändring blev den 21:e, och nu, den 25:e har den vidarebefordrats för leverans från Örebro, så du behöver nog inte oroa dig för det där, det är nog bara någon fördröjning nånstans..

 

Kolla om beräknat leveransdatum är ändrat om du klickar på Spåra i Applebutikens orderstatus, där står ju också om leveransen går enligt tidsschemat.

 

 

Så där ja, mitt första inlägg i detta suveräna forum! Förhoppningsvis dyker min Macbook upp under morgondagen! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den verkar kunna vara lite efter me...för mig uppdaterades det liksom igår vart det va i torsdags/fredags typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som jag också skrev, "det är nog bara någon fördröjning nånstans" :kaffe:

 

Men så länge som beräknat leveransdatum inte ändras så bör det ju inte vara någon större försening.

 

Hoppas du får den snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tydligen så gillar dom att hålla folk på halster :P

Såg nu att det äntligen är uppdatat, men man kan ju bli galen för mindre :totaltgalen:;)

 

25 sep 2006 19:52 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

25 sep 2006 19:52 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

21 sep 2006 16:54 Suzhou Shipped From Originating Depot

20 sep 2006 16:09 Suzhou Consignment Received At Transit Point

 

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Apples hemsida, så bör den vara levererad senast på fredag, men det återstår att se. Vore kul att ha nåt å leka med i helgen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena..

 

Tänkte bara höra hur lång tid ni tror det tar från Örebro till umeå med tnt? Man hoppas ju att man får den idag, men troligtvis så kommer datorn efter helgen. Eller vad tror ni?

 

Ha dee!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena..

 

Tänkte bara höra hur lång tid ni tror det tar från Örebro till umeå med tnt? Man hoppas ju att man får den idag, men troligtvis så kommer datorn efter helgen. Eller vad tror ni?

 

Ha dee!!

410185[/snapback]

 

När fick de datorn till Örebro då? TNT lämnar ju över till poståkeriet där och därifrån hit med lastbil lär väl ta 10-12 timmar... så efter helgen gissar jag. Örebro fick min macbook idag på morgonkvisten också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det stämmer.. den kom dit imorse. Ringde TNT och frågade och det verkar som den kommer på måndag eller tisdag nu efter helgen. Ska blir skönt att få den.. men nog har man fått vänta på den.. beställde den 15: sep och kommer nu nästan en månad efter.. illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma här, beställde den 16:e. pratade med poståkeriet, de som kör mellan örebro och umeå (tnt åker så långt norrut som örebro, sen lämnar de över), de hävdade att min mb borde komma under helgen, leverans på måndag med andra ord. våra datorer borde med andra ord åka i samma skeppning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är mkt troligt.. vi får bara hoppas vi har tur med burkarna så de inte krånglar och har sig. Hoppas du får en skön väntan över helgen då.. det kommer jag ha hehe :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer med all sannolikhet mest slöa, läsa en bok och kanske börja förbereda min pc jag switchar från till att köra linux och få servertjänst istället.

 

man kan ju alltid hålla tummarna på att nya macbooks fått de nya heatsinksen... men man lär väl märka om den börjar stänga av sig titt som tätt. men men. bara att hålla tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kommer med all sannolikhet mest slöa, läsa en bok och kanske börja förbereda min pc jag switchar från till att köra linux och få servertjänst istället.

 

man kan ju alltid hålla tummarna på att nya macbooks fått de nya heatsinksen... men man lär väl märka om den börjar stänga av sig titt som tätt. men men. bara att hålla tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om det är TNT som levererar datorn till umeå, läste i ett annat forum att de bara levererade upp till örebo och sen var det något annat företag som fixade resten av vägen.

 

Om det är så skulle jag gärna vilja ha en länk dit man spårar paketet med det andra företaget.. vill som veta vars burken håller hus.

 

Sen tycker jag det är bra underligt att man får så dålig information över hur man ska spåra paketet från apple.. illa illa.. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poståkeriet som levererar ut, de har ingen hemsida där man kan spåra men här har du en webblänk med telefonnummer till dem: Poståkeriet i Umeå

 

Om de åkte med samma lastbil från örebro så kommer din levereras ut idag, talade precis med dem, min ligger i en bil nu och ska levereras mellan kl nu och kl tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar.. nu känns det mkt bättre.. Mitt va oxå under utkörning.. så nu ska jag sätta mig och tokplugga tills paketet kommer.. gissar att det inte blir så mkt gjort sen man fått de hehe.. Ha en skön dag med din nya mac! ha dee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...