Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Boot camp och skivverktyg

daam

Recommended Posts

Skulle installera Boot Camp men det gick inte då det var något fel på disken. Den bad mig reparera disken. Gick in i skivverktyget för att åtgärda... med det gick inte. Felmeddelandet är inte lätt att förstå för mig "Enheten behöver repareras". Bifogar skärmdump.

Tacksam för all hjälp!

post-12304-1159194424.png

Du har ett ? i nedre vänstra hörnet av Skivverktyg. Klicka på ? så ser du att du måste starta från en annan installationsskiva eller HD, partition där OS X och Skivverktyg existerar .

Aha okej! Då ska jag prova det. Man lär sig något varje dag...

405106[/snapback]

Om du kollar i Systeminställningar t.ex så ser du att det finns hjälpfiler till i stort sätt varje inställning. Däremot kunde Apple lagt till lite mer information för de som är intresserade av hur det fungerar på djupet.

Tack så mycket för hjälpen. Jag lyckades reparera disken och installera boot camp. Installationen av win xp gick bra. Windows går snabbt!

En fråga bara; nu har det dykt upp en hårddisk på skrivbordet som är windowspartionen, som heter Untitled. Den går inte att döpa om och den går inta tt byta ikon på. Tycker den är ful, men framför allt onödig! Kan man välja att den inte ska visas på något sätt? Jag vet att det går att välja bort så att inga hårddiskar visas på skrivbordet, men jag vill att min vanliga hårddisk ska visas. Jag har lyckats dölja 'Untitled' i sidofältet i Findern i alla fall...

Tack så mycket för hjälpen. Jag lyckades reparera disken och installera boot camp. Installationen av win xp gick bra. Windows går snabbt!

En fråga bara; nu har det dykt upp en hårddisk på skrivbordet som är windowspartionen, som heter Untitled. Den går inte att döpa om och den går inta tt byta ikon på. Tycker den är ful, men framför allt onödig! Kan man välja att den inte ska visas på något sätt? Jag vet att det går att välja bort så att inga hårddiskar visas på skrivbordet, men jag vill att min vanliga hårddisk ska visas. Jag har lyckats dölja 'Untitled' i sidofältet i Findern i alla fall...

405224[/snapback]

Du kan ctrl klicka på din Untitled disk och välja info för Untitled. Där kan du byta namn på disken till Windows XP eller liknande.

Under info kan du även klistra in en ny icon om du har någon på lager överst i rutan.

Vill du inte se din PC partition så använder du en knapp överst i Skivverktyg för att Ta bort den från skrivbordet.

Markera partitionen först. Gör likadant när du vill montera den på skrivbordet.

Du kan även använda t.ex MainMenu för att montera och avmontera diskar.

Du kan ctrl klicka på din Untitled disk och välja info för Untitled. Där kan du byta namn på disken till Windows XP eller liknande.

Under info kan du även klistra in en ny icon om du har någon på lager överst i rutan.

Vill du inte se din PC partition så använder du en knapp överst i Skivverktyg för att Ta bort den från skrivbordet.

Markera partitionen först. Gör likadant när du vill montera den på skrivbordet.

Du kan även använda t.ex MainMenu för att montera och avmontera diskar.

405233[/snapback]

Ja, det funkade riktigt bra. Den gick inte att byyta namn på pga att den var skrivskyddad. Men det gick bra att dölja den från skivverktyg. Tack!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...