daam Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Upplever denna emulering långsam. Musen laggar i windows. Jag har inte massa program igång i OS X och kör inga program i Win XP. Har ändrat inställningarna i Win XP för hög prestanda framför visuella effekter. Hur upplever ni andra som kör Win XP i Parallells på en iMac med 1 GB ram? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted September 25, 2006 Share Posted September 25, 2006 Kolla om Parallels står i Vitual machine läget genom att starta Parallels och klicka på Edit knappen längst ner. I configuration editor/ Cache Policy/ ändra till Mac OS X om Vitual machine är valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daam Posted September 25, 2006 Author Share Posted September 25, 2006 Jag hittar ingen inställning för Cache Policy. Jag har Parallells Desktop build 1848. Vad har du för version? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TouchCAD Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 Upplever denna emulering långsam. Musen laggar i windows. Jag har inte massa program igång i OS X och kör inga program i Win XP. Har ändrat inställningarna i Win XP för hög prestanda framför visuella effekter. Hur upplever ni andra som kör Win XP i Parallells på en iMac med 1 GB ram? 404944[/snapback] Installera Paralells Tools i Windows så funkar det mycket bättre. Bortsett från seg video känns maskinen som en Widowsburk (grafiken lär visst bli bättre i den nya upplagan som är på gång). Detta måste installeras efter Windows eftersom de är tillägg i Windows. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daam Posted September 26, 2006 Author Share Posted September 26, 2006 Paralllels tools hittar jag hos parallels egen hemsida eller? gratis? betala för det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TouchCAD Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Paralllels tools hittar jag hos parallels egen hemsida eller? gratis? betala för det? 405432[/snapback] Det är med i paketet. Det förvirrande är kanske att man installerar två grejor vid olika tillfällenm men det ena styr Windows utoifrån och det andra finns inne i Windows och installeras som ett Windowsprogram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zpider Posted October 1, 2006 Share Posted October 1, 2006 Lånar denna tråd lite, tecken, hur skriver man ett simpelt @? Samma sak backslash om man kör ett VM med XP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.