Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Parallells desktop

daam

Recommended Posts

Upplever denna emulering långsam. Musen laggar i windows. Jag har inte massa program igång i OS X och kör inga program i Win XP. Har ändrat inställningarna i Win XP för hög prestanda framför visuella effekter. Hur upplever ni andra som kör Win XP i Parallells på en iMac med 1 GB ram?

Kolla om Parallels står i Vitual machine läget genom att starta Parallels och klicka på Edit knappen längst ner.

I configuration editor/ Cache Policy/ ändra till Mac OS X om Vitual machine är valt.

Upplever denna emulering långsam. Musen laggar i windows. Jag har inte massa program igång i OS X och kör inga program i Win XP. Har ändrat inställningarna i Win XP för hög prestanda framför visuella effekter. Hur upplever ni andra som kör Win XP i Parallells på en iMac med 1 GB ram?

404944[/snapback]

Installera Paralells Tools i Windows så funkar det mycket bättre. Bortsett från seg video känns maskinen som en Widowsburk (grafiken lär visst bli bättre i den nya upplagan som är på gång). Detta måste installeras efter Windows eftersom de är tillägg i Windows.

Paralllels tools hittar jag hos parallels egen hemsida eller? gratis? betala för det?

405432[/snapback]

Det är med i paketet. Det förvirrande är kanske att man installerar två grejor vid olika tillfällenm men det ena styr Windows utoifrån och det andra finns inne i Windows och installeras som ett Windowsprogram.

Lånar denna tråd lite, tecken, hur skriver man ett simpelt @? Samma sak backslash om man kör ett VM med XP?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...