Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Quark XPress 7 features


LasseThid

Rekommendera Poster

Förutom det faktum att samma kortkommando används för flera olika funktioner har jag hittat ytterligare en "feature".

 

Om man använder transparens i ett jobb som innehåller dekorfärger får man ett oönskat resultat vid utskrift (en liknande bug som den som finns i InDesign CS :byrakrat::dumstrut: ). Ställ om alla färger till processfärger så funkar det finfint.

 

Frågar är hur man gör den dag då kunden vill trycka med dekorfärger....... :armskeptisk::fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klampar in här för en helt annan fråga: du verkar kunna det här med Quark? Jag är bara en ödmjuk redigerare på en tidning som behöver veta hur jag hittar {-tecknet på tangentbordet. Detta för att knipa/kerna text i 6.52. I 4.1 var det lätt. Se ämne som jag postat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klampar in här för en helt annan fråga: du verkar kunna det här med Quark? Jag är bara en ödmjuk redigerare på en tidning som behöver veta hur jag hittar {-tecknet på tangentbordet. Detta för att knipa/kerna text i 6.52. I 4.1 var det lätt. Se ämne som jag postat.

405236[/snapback]

 

 

du har redan fått svar....se ämnet du postade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom det faktum att samma kortkommando används för flera olika funktioner har jag hittat ytterligare en "feature".

 

Om man använder transparens i ett jobb som innehåller dekorfärger får man ett oönskat resultat vid utskrift (en liknande bug som den som finns i InDesign CS :byrakrat:  :dumstrut: ). Ställ om alla färger till processfärger så funkar det finfint.

 

Frågar är hur man gör den dag då kunden vill trycka med dekorfärger.......  :armskeptisk:  :fundersam:

404914[/snapback]

 

Att man inte kan använda dekorfärger tillsammans med transparens hursomhelst är ingen bugg, utan helt enkelt ett resultat av genomskinliga objekt kan åstadkomma utseenden som inte kan återges med den ursprunglia dekorfärgen

 

Det är helt enkelt hur tryckprocessen och funkar som sätter de yttre gränserna. Enklast är att läsa på om området så får man bättre koll på vilka transparenseffekter som är kompatibla med dekorfärger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...