Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ännu en som missat att det går att ta backup


Pocahontas

Rekommendera Poster

Förstår mig inte på folk som tror att en dator aldrig kan gå sönder eller riskerar bli stulen.

Tycker inte ett dugg synd om denna forskare.

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...792&categID=262

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, folk upphör aldrig att förvåna... Hur mycket värdesätter man sitt arbete om man inte ens orkar kopiera över några filer till ett usb-minne någon gång då och då...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man borde nog införa datorkörkort eller upprätta en plan som det så fint heter när det gäller datorer som man är beroende av i sitt arbete. Kostar säkert enorma belopp årligen som inte redovisas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår mig inte på folk som tror att en dator aldrig kan gå sönder eller riskerar bli stulen.

Tycker inte ett dugg synd om denna forskare.

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...792&categID=262

404795[/snapback]

 

 

Det största problemet de har är att deras backup förvarades på samma ställe och den stals också :cry::blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det största problemet de har är att deras backup förvarades på samma ställe och den stals också :cry:  :blushing:

404815[/snapback]

 

Otur 1% och klantarsel 99%. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det största problemet de har är att deras backupp förvarades på samma ställe och den stals också :cry:  :blushing: D

404815[/snapback]

 

Ja då fanns inte tydligen inte tjuvar, jordbävning och brand medräknat i planen. :fundersam::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, folk upphör aldrig att förvåna... Hur mycket värdesätter man sitt arbete om man inte ens orkar kopiera över några filer till ett usb-minne någon gång då och då...?

404804[/snapback]

Ja, eller på servern… :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt där är jag löjligt rädd för. Jag har trippelkopierat mina "rådata" för att vara på den säkra sidan.

 

Han har alltså varit ute en hel sommar och samlat in material, men har inte orkat kopiera det annat än till en hårddisk som finns i samma rum som datorn. Det är ju obegripligt!! :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller på servern… :)

404955[/snapback]

 

Bara det inte blir som när en vaktmästare fick ett larm från ett av kommunens serverrum här i stan.

- Äh, fan. Här verkar allt vara i sin ordning. Så han återställde larmet.

Tydligen fick han inget larm på att fläkten och kylmaskinen hade lagt av i serverrummet. Vilket fick till följd att det blev lite för varmt för servrarna och hela socialregistret gick åt pipan.

 

Men IT nissarna har väl fixat så det ligger en kopia av registret på något annat ställe, kanske någon med en plan tänker.

Men se - det hade man inte! :fundersam:

Kommunalskatten steg väl med några ören året efter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...