Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OSX Tiger


klerksorama

Rekommendera Poster

Hallå!!

Är det nån som kan hjälpa mig.. ? Försöker installera Tiger, men får det inte att funka. Tycker att jag försökt allt.. Har formaterat, gjort partitionen till mindre än 8gig. När jag försöker starta upp från skivan och håller nere c tangenten så drar den igång men efter typ 30 sek så lägger det ner och bildskärmen släcks.. Jag kan inte förstå vad jag gör för fel..

 

Har en G4 733mhz så jag tycker det borde funka, det är inget problem att installera osx 10.1..

 

Hjälp!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att installationen avbryts ?

 

Att skärmen släcks verkar väl tyda på att bildskärmen går i vila?.. stäng av vila- alternativet i Inställningar/strömsparen och pröva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan inte låna en skiva som kom med en annan sorts dator. Du måste använda skivan som kom med din typ av dator eller köpa en vanlig systeminstallationsskiva från affären, det systemet funkar på alla datorer. Fråga inte varför det är så här knasigt men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar upp det eftersom du uppenbarligen inte har en köpt skiva.

 

Om du har laddat ner Tiger från internet så behöver du bränna den i OSX´s eget brännarprogram på långsam hastighet för att det skall fungera.

 

Om du använder ngt annat program vberkar det inte fungera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du bara har en CD-spelare i datorn? Tiger ligger ju på en DVD-skiva, och går alltså inte att installera om man bara har en CD-spelare/CD-brännare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en pioneer dvr 111 så det borde inte va några problem

 

funkar fortfarande inte ... blir tokig å ger snart upp!!

 

tack för all hjälp iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry.. det är en vanlig systeminstallations skiva.. 

 

är inte det lite mysko att det inte funkar...

405821[/snapback]

Jo det är riktigt konstigt.

Vad kör du för system nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just nu så kör jag os 9.2 och os 10.1.5 och det är inga som helst problem att installera om osx 10.1 versionen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt konstigt faktiskt. Men kan du köra vanliga dvd skivor, tänkte att det kanske är ngt fel på dvd läsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det har inte varit några problem installera dvd spelaren själv för 2 dagar sen och det har funkat fin fint..

 

men av någon anledning så verkar det som den slutar läsa av skivan eft typ 30 sek .. allt ser ju bra ut i början..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust!!! Nu har det äntligen löst sig!! Det visade sig att det var bildskärmen som var problemet...

 

tack än en gång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust!!! Nu har det äntligen löst sig!! Det visade sig att det var bildskärmen som var problemet...

 

tack än en gång!!

406101[/snapback]

Jaha så det va så simpelt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...