Jump to content
Just nu i M3-nätverket

sökfunktionen

knugge

Recommended Posts

...faktiskt så långsam att jag inte orkar vänta utan tvångsstänger hela datorn genom att hålla in på/av knappen. Så här har det aldrig varit förut och jag oroar mig. Dessutom går det inte att köra skivkontroll från installationsdvd:n. Den hävdar att det är något internt fel i skivkontroll?? Jag fattar ingenting och datorn mår inte som den ska. De flesta program verkar dock fungera som de brukar. Förutom Imovie och finalcut som inte hittar videokameran längre.

Vad göra?

skivkontrollgrejjen är löst, det var tydligen Itunes som spökade. Hur som helst är det fortfarande lite tråk kvar. sökningen i finder fundgerar bra ibland men ibland låser den upp datorn, totalt, det går inte att göra något och hårddisken tuggar järnet. Det samma hände nu när jag kört rättigheterna och skulle byta tillbaks till min startskiva. Tror det tog c:a 3-5 minuter innan min partition dök upp som valmöjlighet och sedan tog det ytterligare lång tid innan den startade om sedan jag valt min partition. Vad tror ni experter?

Berätta gärna vad du har för dator och operativsystemversion, om du har installerat tredjepartshårdvara, mer RAM, nya program, o s v. Det ger en bättre överblick.

skivkontrollgrejjen är löst, det var tydligen Itunes som spökade. Hur som helst är det fortfarande lite tråk kvar. sökningen i finder fundgerar bra ibland men ibland låser den upp datorn, totalt, det går inte att göra något och hårddisken tuggar järnet. Det samma hände nu när jag kört rättigheterna och skulle byta tillbaks till min startskiva. Tror det tog c:a 3-5 minuter innan min partition dök upp som valmöjlighet och sedan tog det ytterligare lång tid innan den startade om sedan jag valt min partition. Vad tror ni experter?

404606[/snapback]

Hej!

Jag har en e-Mac med 1.42 PPC 512Mb ram och säkert en del småprogram från tredjepartstillverkare. Problemet är att det blivit tokigt långsamt ganska plötsligt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...