Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musikvideo


mangeipod

Rekommendera Poster

Har en ipodvideo. Undrar om någon vet hur man gör för att lägga musikvideos i "mappen" musikvideos ? Försökt hur mycket som helst men lyckas aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes så väljer du den filmen som du vill göra till musikvideo och trycker Äpple+I. Sedan finns det en flik, jag kommer inte ihåg vilken, där man kan ändra till musikvideo från film.

 

Hoppas det fungerar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack, nu förstår jag.. men inte fan får jag något ljud på dem, bara bild... Vet du något bra konverteringsprogram som fungerar eller ? Eller ska man göra nåt annat speciellt för att få ljud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder iSquint och det fungerar riktigt bra.

Laddas ner här!

 

Om du har ljud på filmen i iTunes så kan du kanske konventera den där. För att göra det så Ctrl-klickar/höger-klickar du på filmen och väljer "Konventera markeringen för iPod". Sen borde det gå att spela den på iPoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okaj. Fast nu har jag Pc :). Och det programmet verkar endast fungera för Mac tyvärr. Aja tack för hjälpen iaf!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de är kompatibla med ipod så ändrar du bara i infon för de så att de klassas som musikvideos (i iTunes).

Högerklick --> visa info --> Video(flik) --> ändra videotyp till musivideo

 

För att konvertera kan du använda iTunes? eller quicktime pro...alt tex videora http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ mkt praktist.

Annars har google video en uppsjö musikvideos i ipod format, som även kan läsas i senaste mac world :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okaj. Fast nu har jag Pc :). Och det programmet verkar endast fungera för Mac tyvärr. Aja tack för hjälpen iaf!.

404826[/snapback]

 

;) Står ju Macanvändare sedan: 2006 och Bytt från pc: Nej

 

Men om du har PC så är Videora riktigt bra precis som Nightcap tipsade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...