Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panther 24 oktober


magnus

Rekommendera Poster

Piles någon? Någon som minns artiklar om att Panther skulle introducera en funktion kallad Piles som skulle innebära ett revolutionerande sätt att navigera istället för traditionella mappstrukturer? Lyckas inte hitta något om denna funktion i Panther på Apples webbsida…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... kräver inbyggt USB :(  Då blir det bara till och att vänta på att det kommer ett hack för att få in den på beige G3 :(

Man kan köpa ett pci-kort med två USB-portar för 299 kr på Macoteket så är det problemet löst. Ännu billigare på Clas Ohlson antar jag. Lätt att montera, inga drivrutiner behövs vare sig i OS X eller OS 9.

Det är så att kraven är inbyggd usb dvs usb kort funkar inte. Men jag tror nog de går in på en beige g3a också, xlr8yourmac.com hade lite kommentarer ang dessa kraven häromdan såg jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Piles någon? Någon som minns artiklar om att Panther skulle introducera en funktion kallad Piles som skulle innebära ett revolutionerande sätt att navigera istället för traditionella mappstrukturer? Lyckas inte hitta något om denna funktion i Panther på Apples webbsida…

Jag fick Panther demat av Oren Ziv (väldigt lång och fin titel på Apples europeiska HQ) för några veckor sen, och även om han inte hade så mycket att svara på de frågor som gick utanför manus, så tror jag att han hade visat Piles om det fanns. Men det gjorde han inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det ska enligt de flesta uppgifter vara snabbare också, vilket jag som kör 400 MHz G4 innerligt hoppas är sant.

Den är snabbare!! (om nu 7R5x blir som betan 7B85 jag sett demas) Inte så att man trillar baklänges, men allt är snabbare från uppstart av datorn (går super snabbt) till användning av finder och program. Ändra storlek på finderrutor är dock inte snabbt. Känns väldigt, som man säger, snappy. :rolleyes:

 

edit: kommer absolut köpa det!!!

 

just det. har inte sett något om piles, vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Nej piles gav dom nog upp att ta med för rätt länge sedan... har inte hört nåt om det i någon av betorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... kräver inbyggt USB :(  Då blir det bara till och att vänta på att det kommer ett hack för att få in den på beige G3 :(

Man kan köpa ett pci-kort med två USB-portar för 299 kr på Macoteket så är det problemet löst. Ännu billigare på Clas Ohlson antar jag. Lätt att montera, inga drivrutiner behövs vare sig i OS X eller OS 9.

Det är så att kraven är inbyggd usb dvs usb kort funkar inte. Men jag tror nog de går in på en beige g3a också, xlr8yourmac.com hade lite kommentarer ang dessa kraven häromdan såg jag.

Även om det är så att den skulle kunna funka så skulle jag ändå inte köpa förän jul och då lär det ju finnas folk som kört panther på beige G3 så att man vet ifall att det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Här ser man att varken Beiga G3:or eller PowerBook G3 utan FireWire-portar stöds av Panther.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Applestore står det något om att Panther inte stödjer kort för processoruppgradering.

Jag misstänker att det betyder att apple inte stödjer uppgraderingskort ((garanterar funktionalitet)(precis som tidigare?)).

Men dom kan nog mycket väl fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ser man att varken Beiga G3:or eller PowerBook G3 utan FireWire-portar stöds av Panther.

Det var ju sama sak som jag sa. Men det verkar som om det skulle kunna va så att det där kravet är nåt man ska ta lätt på :) Man kan ju alltid hoppas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

När Apple skriver "does not support" funkar det oftare än att det inte gör det, men dom ger ingen support helt enkelt. Fast ibland så menar dom det faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...