Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panther 24 oktober


magnus

Rekommendera Poster

Eftersom jag själv kör bärbart så är FileVault väldigt efterlängtat. Fast exposé lär jag glädjas över varje dag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag nu en gratis uppdatering till 10.3 mha mina programkuponger som hängde med min 15" 1.25 GHz PB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag nu en gratis uppdatering till 10.3 mha mina programkuponger som hängde med min 15" 1.25 GHz PB?
For Macintosh systems, except Power Mac G5

              Customers who purchase a qualifying new Macintosh computer on or after October 8, 2003 that does not have Mac OS X Panther v10.3 included can upgrade to Mac OS X Panther.

 

Från www.apple.com/macosx/uptodate/. Fast huruvida exakt samma deal gäller här i Sverige vet jag ej…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Uppdatera gratis till Panther - för dig som köpt eller köper en G5:a den 8:e oktober eller senare...

 

Jag har bara en sak att säga till Apple om dom tror att jag kommer betala för panther bara för att jag köpte en G5:a direkt och inte väntade en månad:

 

Bite my shiny metal ass!

 

Jag tycker man ska betala för programvara, speciellt en så väsentlig programvara som operativsystemet. Men jag kommer ju inte ens använda systemet som följde med datorn, och skulle jag då behöva betala 1500 spänn utöver vad jag redan betalat? Nej, den gubben går inte. Nån måtta får det va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For Power Mac G5 systems

Customers who purchase a qualifying new Power Mac G5 (M9020LL/A, M9031LL/A, M9032LL/A) regardless of purchase date that does not have Mac OS X Panther v10.3 included can upgrade to Mac OS X Panther.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

For Power Mac G5 systems

Customers who purchase a qualifying new Power Mac G5 (M9020LL/A, M9031LL/A, M9032LL/A) regardless of purchase date that does not have Mac OS X Panther v10.3 included can upgrade to Mac OS X Panther.

Vilket tydligen inte gäller i sverige...

 

"Programmet berättigar den som har köpt en berättigande Power Mac G5 (M9020, M9031, M9032), tidigast den 16 augusti 2003 till att uppgradera till Mac OS X Panther 10.3."

 

Om detta är anledningen till mina problem att efterfråga Panther vet jag inte, applestore verkar inte vilja kännas vid min dators seriell nummer. (dessutom var orden placerad 15/8/2003, men skickades 13/9/2003) vilket som gäller som inköps datum vet jag inte...

Men det borde vara det sista tycker jag.

 

 

( http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/g5/ )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tydligen inte gäller i sverige...

 

"Programmet berättigar den som har köpt en berättigande Power Mac G5 (M9020, M9031, M9032), tidigast den 16 augusti 2003 till att uppgradera till Mac OS X Panther 10.3."

Gick det egentligen att köpa en G5 tidigare än den 16 aug? Jag tror inte ni som köpt G5:or behöver oroa er. Ni kommer med stor sannolikhet få Panther. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte svenska Applestore ha ett pris som motsvarar detta

Applestore USA

 

Åtminstone en vecka :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick det egentligen att köpa en G5 tidigare än den 16 aug? Jag tror inte ni som köpt G5:or behöver oroa er. Ni kommer med stor sannolikhet få Panther. :D

Det gick att förbeställa G5 ända sedan 12 Juli eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Erm, jag hade nog inte riktigt ögonen med mig...

 

Men var hittade ni länken till erbjudandet? Jag ser den då inte på sidan om Panther iaf... och inte på Apple Store heller... märkligt.

 

Jaja, då kan jag med gott samvete köra Panther utan att betala för mig iaf. Tvåhundra spänn i porto verkar högst onödigt för något som är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp

 

Panther 7B85 GM (Golden Master) är den som släpps i "butiken" ;)

 

 

ps.

Exposé ÄGER! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1495 sek för Panther?, en struntsumma i sammanhanget :) särskilt som man är van vid att få köpa Windows NT-baserade system för ca 4000 sek, och köpte dom, det gjorde juh man alltid..... :angel: B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... kräver inbyggt USB :( Då blir det bara till och att vänta på att det kommer ett hack för att få in den på beige G3 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara för en som aldrig vågat öppna datorn och som bara vill att allt ska fungera som det ska, vad skillnaden mellan nuvarande systemet och Panther är. Inte några konstiga svar om scriptar och annat obegripligt, utan hur jag som använder datorn för Internet, bildbehandling och att skriva saker med, ska märka för skillnad. Till det bättre förhoppningsvis.

Tack på förhand,

Eva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>>evaelisabet

Köp senaste numret (07) av MacWorld så kan du läsa en bra genomgång av nyheterna på sidan 30.

 

Det handlar om en förbättrad Finder som gör det lättare att hitta på hårddisken, Exposé som underlättar när man har många program igång samtidigt, förbättrat Mail-program, snabbväxling mellan flera användare, betydligt smidigare typsnittshantering, konvertera PostScript till PDF i Förhandsvisning, Fax-funktion, bättre utskriftshantering ihop med PostScriptskrivare och dela skrivare i Windows m m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> evaelisabet

 

Några trevliga saker som man snabbt märker.

* Expose underlättar överblicken när man har många fönster uppe

* Smidigare att hoppa mellan aktiva program

* Eftersom flera personer kan vara inloggade samtidigt, kan man enklare dela en dator. Om någon behöver slinka emellan för att t ex kolla e-posten behöver man inte längre först stänga av alla program och sedan logga in som den andra användaren.

* Mail har flera förbättringar, bl a visar den vilka brev som är relaterade till varandra, med andra ord suveränt för att hålla koll på en långdragen diskussion

* Möjlighet att färgmarkera mappar

* Snabbare surf och nätverk

* Nya Finder gör navigationen snabbare

* Kanonsmidig sökfunktion direkt i finderfönster

* Om du är rädd om din information, t ex bilder och dokument, kan du välja att automatiskt skydda denna information från obehöriga. Speciellt bra om man har bärbar omifall den skulle bli stulen - datorn är borta, likaså informationen, men någon annan får inte nytta av infon och kan inte publicera dina privata festbilder på internet B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Suck... kräver inbyggt USB :(  Då blir det bara till och att vänta på att det kommer ett hack för att få in den på beige G3 :(

Man kan köpa ett pci-kort med två USB-portar för 299 kr på Macoteket så är det problemet löst. Ännu billigare på Clas Ohlson antar jag. Lätt att montera, inga drivrutiner behövs vare sig i OS X eller OS 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som känner till om Exchange-stödet i Mail och adressboken som fanns i de tidiga betorna följer med den skarpa versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Och det ska enligt de flesta uppgifter vara snabbare också, vilket jag som kör 400 MHz G4 innerligt hoppas är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...