Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vista på Minin


dannan

Rekommendera Poster

Hejsan.

Nu har jag Vista rullande på min macmini.

Ljud och allt och den enda DVD filmen jag har fungerar bra.

 

Det som jag ser som det största problemet med Vistan verkar vara att den är så slö vid uppstarten ca 4 minuter för mig.

Kanske att min Iomega firewire HD(även USB2.0) med 3 olika partitioner och olika filsystem hjälper till att slöa ner starten?

Hoppas att den "skarpa versionen" av Vista blir snabbare........

 

Jag kunde inte få Internet Explorer 7:an att ladda hem certifikat från Skandiabanken som den skulle utan den blev stående med att den undersökte min dator.

Detta löste jag genom att installera Firefox och gå in på banken med den i stället.

Med den var det inga problem med att hämta certifikaten.

 

Jag testar vidare..............

 

Ha en bra dag!

 

Hälsar

dannan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej igen.

 

Min Vista-Macmini rullar fortfarande på bra.

Efter att kopplat om så att min externa HD går på USB 2.0 istället för Firewire går uppstarten betydligt snabbare.

I stället för 4 minuter tar nu en start ca minuten.

 

Jag är jättenöjd, både med Macminin och med Vista RC1.

 

Ha en bra dag!!!

 

dannan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nej, varför gör ni såna saker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man med windows till när man har OS X?

412310[/snapback]

 

Köra Photoshop och Matlab t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man med windows till när man har OS X?

412310[/snapback]

Spel :skondans:

 

Köra Photoshop och Matlab t.ex.

412365[/snapback]

Vet ej vad Matlab är, men du vet väl hur hårt Photoshop suger till Windows i jämförelse med OSX ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur du fick igång ljudet? Är det samma ljudkort Minin som i min MacBook Pro för på min funkade det inte iaf med Vista RC1 kanske med RC2 men jag har inte testat. Och blir inte datorn osedvanligt varm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur du fick igång ljudet? Är det samma ljudkort  Minin som i min MacBook Pro för på min funkade det inte iaf med Vista RC1 kanske med RC2 men jag har inte testat. Och blir inte datorn osedvanligt varm?

412370[/snapback]

Varför skall datorn bli varm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur du fick igång ljudet? Är det samma ljudkort  Minin som i min MacBook Pro för på min funkade det inte iaf med Vista RC1 kanske med RC2 men jag har inte testat. Och blir inte datorn osedvanligt varm?

412370[/snapback]

 

Hejsan.

 

Jag tog en av de ljuddrivers som var med på den skiva med drivers som Bootcamp fixade.

Vista hittade själv vilken det skulle vara.

Om du har samma ljudkort i din MacBook vet jag ej.

 

Jag bara satte i skivan och lät Vista uppdatera ljuddrivern med cd:n som plats för drivers.Du kan ju prova det med din dator också.

 

Min dator blir aldrig speciellt varm, den är obetydligt varmare än rummet just nu.

Rummet är 22 grader.

Min Flatron L1915s LCD skärm är varmare.

 

Jag har för mig att jag läst att vissa personer har haft värmeproblem som i vissa fall har åtgärdats på garantin.

Har du stora problem med värmen och har du samma problem under OsX eller är det bara med Windows?

 

M V H

 

dannan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej vad Matlab är, men du vet väl hur hårt Photoshop suger till Windows i jämförelse med OSX ?

412369[/snapback]

 

Matlab används mycket på universitet, http://www.mathworks.com/products/matlab/

 

Suger photoshop till windows? Vad jag har märkt så finns alla funktioner i windows-version och i mac-versionen, men där ser man. Dessutom, vet du hur mycket bättre prestanda photoshop i windows är än genom rosetta i mac os x på en mac mini? Det är stor skillnad.

 

Hur som helst, så hag jag inte testat photoshop i vista än. La precis in vista på min mini. Får bli ett senare problem, när jag har fått internetutdelningen genom airportet att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...