Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byte till tiger


jennifern

Rekommendera Poster

Jag sitter just nu i panther och har funderar på att uppdatera till tiger. Kan man slänga över tiger på nanon och boota från den och kommer allt nuvarande i panther försvinna då? Eller är det bara som att uppdatera lite? Och ska jag byta nu eller när jag skaffat 1024 mb minne?

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan inte starta från en USB-hårddisk.

Du kan installera Tiger ovanpå Panther, och alla dina grejer kommer att finnas kvar.

 

Byt när du vill; 1024 MB minne bör du ha i vilket fall som helst.

 

Och Leopard kan du vänta på i ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte starta från en USB-hårddisk.

Du kan installera Tiger ovanpå Panther, och alla dina grejer kommer att finnas kvar.

 

Byt när du vill; 1024 MB minne bör du ha i vilket fall som helst.

 

Och Leopard kan du vänta på i ett halvår.

403990[/snapback]

 

Inte? Jag trodde att man kunde ställa in en extern hårddisk som startskiva. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Inte? Jag trodde att man kunde ställa in en extern hårddisk som startskiva. :fundersam:

404009[/snapback]

 

Korrekt. Men bara Firewire-hårddiskar. Ej USB, gäller på PowerPC-macar. Hur det är på intel vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att man inte ska hoppa över Tiger. Den är ju ett skapligt steg upp från Panther. Det har man säkert också viss nytta av sen, när Leopard kommer; då den förhoppningsvis kommer att vara minst lika macig som Tiger är (om nu Apple med Leopard sen, förhoppningsvis, inte kommer att försöka locka windowsfolket till mac genom att ge den det där "speciella" utseendet som dom känner igen sej i :bla: ). Tiger är det överlägset bästa hittills :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...