Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tror något är fel...


Pennywise

Rekommendera Poster

...på datorn eller på Front Row. När jag trycker på "Menu" så kommer Front Row-ikonerna fram snabbt. Där väljer jag "Videos" och "Trailers" och det tar 10 sek innan alla trailers kommer fram. Väljer jag en trailer så tar det en evighet innan filmen börjar (4 min).

 

När man sedan skall gå ur Front Row och klickar på "Menu" så man kommer till "Trailers" igen så tar det 15 sek innan man kommer tillbaka samt ytterligare 20 sek innan man kommer till Front Row där ikonerna är.

 

Skall det vara så eller har min dator eller Front Row något fel?

 

Har 1 GB RAM och 160 GB HDD (fast det står 148,73 GB med 129,49 GB ledigt?)

 

Edit: Första gången jag testade Front Row var idag för 30 min sedan så jag vet inte om programmet skall uppföra sig så.

 

Läste på en annan sida att man bör ominstallera hela OS X för installationen som Apple(?) gör är "dålig"!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...på datorn eller på Front Row. När jag trycker på "Menu" så kommer Front Row-ikonerna fram snabbt. Där väljer jag "Videos" och "Trailers" och det tar 10 sek innan alla trailers kommer fram. Väljer jag en trailer så tar det en evighet innan filmen börjar (4 min).

403820[/snapback]

Filmen/trailern måste laddas ner via Internet innan den kan börja spelas upp. Hur snabb förbindelse har du?

 

Läste på en annan sida att man bör ominstallera hela OS X för installationen som Apple(?) gör är "dålig"!?

403820[/snapback]

Det har jag aldrig hört förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner inte en del av de "medskickade programmen" om man installerar om datorn? Jag har aldrig installerat om med skivorna som följde med datorn utan bara med nyare OS, men då försvann ju flera program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner inte en del av de "medskickade programmen" om man installerar om datorn? Jag har aldrig installerat om med skivorna som följde med datorn utan bara med nyare OS, men då försvann ju flera program.

403862[/snapback]

 

Försöker förstå vad det är du menar. Inget sånt har hänt mej under dom 11-12 åren som jag kört samtliga systemversioner from 7 till 10.4.7.

Eller... det slog mej, formaterar du om hårddisken inför varje uppdatering/ominstallation? Det skulle isf förklara saker du påstår ha råkat ut för.

Förklara närmare vad du har gjort i samband med missöderna. Obegripligt :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

OS X-installationen installerar just OS X och kärnprogrammen som Safari och Mail. Övriga program ligger på egna installationer och/eller separata skivor.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på en annan sida att man bör ominstallera hela OS X för installationen som Apple(?) gör är "dålig"!?

403820[/snapback]

 

Vill du vara hygglig och uppge källan till "en annan sida", så att man kan kontrollera substansen i påståendet? Har aldrig stött på nåt sånt. Visst, folk skriver olika saker, men oftast visar det sej bero på att dom själva gjort nåt galet. Vi försöker att inte ägna oss åt ryktesspridning. Den uppgift du förmedlar är så pass "lustig" att den- innan någon annan i sin tur citerar dej som källa - bör kollas upp.

 

Annars börjar man väl tro att den här trådens rubrik är rätt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du vara hygglig och uppge källan till "en annan sida", så att man kan kontrollera substansen i påståendet? Har aldrig stött på nåt sånt. Visst, folk skriver olika saker, men oftast visar det sej bero på att dom själva gjort nåt galet. Vi försöker att inte ägna oss åt ryktesspridning. Den uppgift du förmedlar är så pass "lustig" att den- innan någon annan i sin tur citerar dej som källa - bör kollas upp.

 

Annars börjar man väl tro att den här trådens rubrik är rätt...  ;)

403876[/snapback]

 

Ja, att göra sig rolig pga ett stavfel är ju urkul...eller hur. Tror du sedan att jag går dig tillmötes?

 

Sedan till er andra som undrar om ominstallation så har jag nu gjort det och inga program har försvunnit :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du sedan att jag går dig tillmötes?

403887[/snapback]

 

Njae, det har jag inte väntat mej, och det behövs inte längre.

Du har ju ändå talat...

 

Ursäkta om du inte uppskattade skämtet.

Inget är så roligt som freudianska felsägningar :w00t:

Jag har en sjuklig passion för dessa pricksäkra och självdräpande projektiler. Verbala bumeranger. Självmål.

Dom jag har mest roligt åt är mina egna. Jag samlar på dom :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, det har jag inte väntat mej, och det behövs inte längre.

Du har ju ändå talat...

 

Ursäkta om du inte uppskattade skämtet.

Inget är så roligt som freudianska felsägningar  :w00t: 

Jag har en sjuklig passion för dessa pricksäkra och självdräpande projektiler. Verbala bumeranger. Självmål.

Dom jag har mest roligt åt är mina egna. Jag samlar på dom  :skondans:

403903[/snapback]

 

Har du inget vettigt att skriva som tillför tråden något så kan du väl lämna den!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget är så roligt som freudianska felsägningar  :w00t: 

Jag har en sjuklig passion för dessa pricksäkra och självdräpande projektiler. Verbala bumeranger. Självmål.

Dom jag har mest roligt åt är mina egna. Jag samlar på dom  :skondans:

403903[/snapback]

 

Vad bra, då kanske detta förgyller din dag...

 

screenshot1bn9.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken på att systemet är dåligt installerat från fabrik är inte taget ur luften. Det är flera som under mer än ett års tid tillbaka har upplevt samma sak och det har löst sig med ominstallation av systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Vad bra, då kanske detta förgyller din dag...

 

screenshot1bn9.th.jpg

404106[/snapback]

 

i don't get it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäsp.

 

 

 

B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken på att systemet är dåligt installerat från fabrik är inte taget ur luften. Det är flera som under mer än ett års tid tillbaka har upplevt samma sak och det har löst sig med ominstallation av systemet.

404109[/snapback]

Du menar att användarna har laddat ner det ena programmet skummare än det andra och sedan när allt slutat fungera så måste de installera om? Det hade ju inte gjort någon skillnad om de installerat om systemet direkt och sedan laddat ner skumma program och "fixat" saker. Som "fixat" saker kan nämnas att slänga typsnitt, köra "monolingual" och annat som rör om i systemet utan rim och reson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att användarna har laddat ner det ena programmet skummare än det andra och sedan när allt slutat fungera så måste de installera om? Det hade ju inte gjort någon skillnad om de installerat om systemet direkt och sedan laddat ner skumma program och "fixat" saker. Som "fixat" saker kan nämnas att slänga typsnitt, köra "monolingual" och annat som rör om i systemet utan rim och reson.

404115[/snapback]

 

Det har förekommit vid flera tillfällen att folk har fått nya Macar som går seeeegt fast de är i stort sett sprillans nya. Därav stor förvåning hos användare och mig....... Problemet har löst sig vid ominstallation. Jag kan inte säga hur många det har gällt men en mycket grov uppskattning är 5-6 stycken. De har inte bankat burken full utan snarare har det gällt premiärkörningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken på att systemet är dåligt installerat från fabrik är inte taget ur luften. Det är flera som under mer än ett års tid tillbaka har upplevt samma sak och det har löst sig med ominstallation av systemet.

404109[/snapback]

 

Precis!

 

i don't get it

404111[/snapback]

 

Personen ifråga gör sig lustig på att jag stavade fel...ger en lite däng tillbaka.

 

I denna tråden så skriver han allt annat än ren svenska då man i min bok inte kan "vara på en uppdatering". Sedan heter det igår kväll och inte "igårkväll".

 

"Jag var på uppdateringen igårkväll."

 

Gäsp.

B.D :wub:

404112[/snapback]

 

Och detta inlägget var bra för? Borde bli en varning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, här har det hänt saker. :fundersam:

 

Några korta kommentarer till den/dom det vederbör:

- man uppmanar att lämna tråden,

- man föreslår en varning,

- man kapar undertecknads egen bild och lägger ut den på ImageShack som "my" picture (hämnd?, men varför har jag svårt att se att det är jag som har gjort bort mej?) :lol: ,

- man tar bort sin avatar (lugn, jag skulle aldrig komma på tanken att använda mej av den, och hade jag varit lite klokare så hade jag tagit varning av bilden och fattat budskapet "här ger ni faan i att skämta" ),

- man sprider svårbegripliga, provocerande rykten och undanhåller källan,

osv: - avstår motvilligt från ytterligare kommentarer (fast nog är jag frestad).

 

 

Man kan faktiskt vara "på" någonting, t. ex. en uppdatering. Jag var det och det gick fint.

Jo, jag vet hur i går kväll stavas; jag råkade stava det "igårkväll". Vanligen skriver jag "igår kväll" (vilket kanske av någon kan tydas som ett starkt kriterium för diagnosen gränspsykotisk personlighetsstörning, eller ännu värre, vad vet jag?). Igår kväll, igårkväll eller i går kväll ändrar inte innebörden i uttrycket; det uppfattas likadant både för sej, eller i sammanhanget. Har tyvärr svårt att se något ellegant "självmål" ( :lol: ) här. Synd.

Andra stavfel kan ändra innebörden från just ingenting till något riktigt dråpligt. En del skrattar åt det roliga, medan andra hotar eller mördar. Det finns bevisligen många olika sorters "humor".

 

 

Moderatorn (vilken?!) har på begäran ändrat rubriken och tydligen bortsett ifrån att åtgärden samtidigt ändrar innebörden i något/några inlägg, vilket för nya läsare kommer att framstå som obegripligt eller tokigt.

 

Moderatorer skulle kanske se över sina modereringsregler? Ni är visst flera ganska nya (en del relativt unga och oerfarna). Lägga till, ändra, ta bort, omformulera etc i folks inlägg skulle kanske behäftas med en tydlig kommentar om:

- vem,

- vad,

- från (vad) -> till (vad),

- anledning till åtgärden,

så att man slipper undra och stå oförstående inför fullbordade ingrepp.

 

För övrigt kan jag tänka mej att föreslå den anonyme moderator som ändrat i rubriken att - med tanke på vilka "frivolta bravader" som efteråt presterats av "hämnaren" - starkt överväga att ändra den tillbaka till dess ursprungliga stavning, då denna ju sedermera visat sej äga större relevans för trådens innehåll.

 

Eller varför inte spola hela soppan direkt dit där den hör hemma? :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar FrontRow som den ska när det gäller iTunes, Bilder osv kan det vara läge att kasta cachefilen för FrontRow i Användare/Bibliotek/Caches/FrontRow.

Annars svarar servern hos Apple ibland dåligt om det är hög belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, här har det hänt saker.  :fundersam:

 

Några korta kommentarer till den/dom det vederbör:

- man uppmanar att lämna tråden,

- man föreslår en varning,

- man kapar undertecknads egen bild och lägger ut den på ImageShack som "my" picture (hämnd?, men varför har jag svårt att se att det är jag som har gjort bort mej?) :lol: ,

- man tar bort sin avatar (lugn, jag skulle aldrig komma på tanken att använda mej av den, och hade jag varit lite klokare så hade jag tagit varning av bilden och fattat budskapet "här ger ni faan i att skämta" ),

- man sprider svårbegripliga, provocerande rykten och undanhåller källan,

osv: - avstår motvilligt från ytterligare kommentarer (fast nog är jag frestad).

Man kan faktiskt vara "på" någonting, t. ex. en uppdatering. Jag var det och det gick fint.

Jo, jag vet hur i går kväll stavas; jag råkade stava det "igårkväll". Vanligen skriver jag "igår kväll" (vilket kanske av någon kan tydas som ett starkt kriterium för diagnosen gränspsykotisk personlighetsstörning, eller ännu värre, vad vet jag?). Igår kväll, igårkväll eller i går kväll ändrar inte innebörden i uttrycket; det uppfattas likadant både för sej, eller i sammanhanget. Har tyvärr svårt att se något ellegant "självmål" ( :lol: ) här. Synd.

Andra stavfel kan ändra innebörden från just ingenting till något riktigt dråpligt. En del skrattar åt det roliga, medan andra hotar eller mördar. Det finns bevisligen många olika sorters "humor".

Moderatorn (vilken?!) har på begäran ändrat rubriken och tydligen bortsett ifrån att åtgärden samtidigt ändrar innebörden i något/några inlägg, vilket för nya läsare kommer att framstå som obegripligt eller tokigt.

 

Moderatorer skulle kanske se över sina modereringsregler? Ni är visst flera ganska nya (en del relativt unga och oerfarna). Lägga till, ändra, ta bort, omformulera etc i folks inlägg skulle kanske behäftas med en tydlig kommentar om:

- vem,

- vad,

- från (vad) -> till (vad),

- anledning till åtgärden,

så att man slipper undra och stå oförstående inför fullbordade ingrepp.

 

För övrigt kan jag tänka mej att föreslå den anonyme moderator som ändrat i rubriken att - med tanke på vilka "frivolta bravader" som efteråt presterats av "hämnaren" - starkt överväga att ändra den tillbaka till dess ursprungliga stavning, då denna ju sedermera visat sej äga större relevans för trådens innehåll.

 

Eller varför inte spola hela soppan direkt dit där den hör hemma?  :ThumbsDown:

404736[/snapback]

 

1. Du verkar inte må speciellt bra!

 

2. Du får gärna vara så i din värld att man "kan gå på en uppdatering", i min värld så uppdateras datorn och den uppdateringen kan man inte gå på.

 

3. Att kritisera en moderator som gör sitt "jobb" är lika med :dumstrut:

 

4. Ja, jag uppmanar dig att lämna tråden för du tillför bara trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud... lugna ner er pojkar. Ta en bärs och va som folk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Du får gärna vara så i din värld att man "kan gå på en uppdatering", i min värld så uppdateras datorn och den uppdateringen kan man inte gå på.

404742[/snapback]

 

Trams, felcitat, åtföljt av hjärnspöken. Tror något är fel...

Jag skrev: "Man kan faktiskt vara "på" någonting, t. ex. en uppdatering. Jag var det och det gick fint." Hajaru noll? Punkterna 1,3,4 är bara trams. Lägg ner :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...