Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gammal Mac SE


MacPilla

Rekommendera Poster

]Hej, är det någon som har en susning hur man ska få tag i en startskiva till min gamla Mac SE?

 

Körde den för 5 år sedan och då fungerade den perfekt, men häromdagen när jag provade att ruska liv iden så visade den ett > ? <

Alltså ingen ledsen gubbe utan ett ?:e tecken.

 

Någon som har tips på vad som kan vara fel?

 

Macpilla :fundersam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn hittar inget system. KAN bero på att backuppbatteriet är slut. Gamla Macar kan bli knäppa då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Min arbetsplats ska flytta och på vinden finns ett gäng gamla Macar - bl a en Macintosch SE och en Plus, sådana där små fina fyrkantiga lådor som skulle kunna vara från sent 80-tal.

När jag kollar in samtalet här på sidan så förstå jag att det kan finnas ett visst intresse för dessa gamla antikviteter...? Kan man sälja dem? Vilket forum? Vad ska man ta betalt i så fall?

 

Väldigt tacksam för svar!

 

Jenny F.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Min arbetsplats ska flytta och på vinden finns ett gäng gamla Macar - bl a en Macintosch SE och en Plus, sådana där små fina fyrkantiga lådor som skulle kunna vara från sent 80-tal.

När jag kollar in samtalet här på sidan så förstå jag att det kan finnas ett visst intresse för dessa gamla antikviteter...? Kan man sälja dem? Vilket forum? Vad ska man ta betalt i så fall?

 

Väldigt tacksam för svar!

 

Jenny F.

404797[/snapback]

Tror man kan få max en hundring stycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog mest samlare som vill ha sådant, men mycket lär du inte få tyvärr..

 

Annan sak om det vore en Apple I. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har SE men inte få upp nått på skärmen så tror jag att någon har vart inne och antingen tatt HDèn eller Minnen ur den, men har du tillgång till en extern

Apple cd? i så fall koppla in den och testa om den vaknar vid liv!

PS! på SE så ska minnena vara parvis inmonterade annars så blir det krångel!

 

Och jag fick för min SE 3 GB hdd o 32 mb ram = 500:-

OS 7,6 och 8 med born again.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...